OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- KUMHO WINTERCRAFT WP71 to nowa zimowa opona UHP z klasy średniej. Zaprezentowana została na targach oponiarskich w Essen w 2016 roku jako nowość na sezon zimowy 2016/2017. Model WP71 koncernu KUMHO polecany jest w szczególności do samochodów średniej i wyższej klasy z mocnymi silnikami. W porównaniu do poprzedniczki, zapewnia o 14% krótszą drogę hamowania i bardzo dobrą przyczepność na ośnieżonej i mokrej nawierzchni. Dzięki odpowiedniej rzeźbie bieżnika w kształcie litery V, opona KUMHO WINTERCRAFT WP71 oferuje dobre własności trakcyjne, szczególnie na zakrętach oraz wysokie przebiegi.
- Opona posiada solidny kierunkowy bieżnik, który sprawdza się w każdych warunkach atmosferycznych. Sztywne obwodowe żebra bieżnika skracają drogę hamowania zarówno na ośnieżonej, jak i mokrej nawierzchni. W porównaniu do swojej poprzedniczki odcinek drogi hamowania zmniejszył się nawet o jedną długość samochodu. Żebra opony zapewniają również precyzyjne prowadzenie oraz stabilność kierunkową. Zewnętrzny bark został wyposażony w specjalne nacięcia. Zwiększają one trakcję na mokrej nawierzchni, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. W środkowej części bieżnika znajduje się szeroki bark obwodowy, a na wewnętrznym barku ukośne nacięcia. Taka rzeźba umożliwia sprawne odprowadzanie wody oraz redukcję zjawiska aquaplaningu. Do produkcji opony wykorzystano specjalną mieszankę gumową z wzbogaconą krzemionką dzięki czemu opona jest wytrzymała na długie przebiegi. Zmniejszono również opory toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa.
- Dzięki optymalnemu rozłożeniu nacisków i mocnym barkom zewnętrznym zredukowano poziom hałasu. KUMHO WINTERCRAFT WP71 zapewnia cichą i komfortową jazdę.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 245 / 45 / R17
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII