OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Nowa opona MICHELIN Primacy 3 GRNX ma zapoczątkować nową erę bezpieczeństwa drogowego. Zapewnia bowiem doskonałą przyczepność podczas hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz podczas pokonywania zakrętów na mokrej nawierzchni. Jak wykazały testy samochód wyposażony w opony MICHELIN Primacy 3 GRNX jadący z prędkością 100 km/h potrzebował do całkowitego zatrzymania 2,2 metra mniej niż samochód z oponami konkurencyjnej marki. - Taki wynik osiągnięto wprowadzając nową, opatentowaną mieszankę gumy, która jest unikatowym i złożonym połączeniem różnych elastomerów, środka wzmacniającego na bazie krzemionki i żywicowych substancji zmiękczających. To, co czyni mieszankę innowacyjną, to nie tylko same jej składniki, ale optymalne proporcje każdego składnika i sposób ich połączenia. Unikatowe połączenie składników bardzo mocno wiąże je ze sobą, zapewniając tym samym wysoki całkowity przebieg opony. - Ze względu na wymagania, jakie opony muszą spełnić podczas ostrego hamowania lub pokonywania zakrętów na mokrej i suchej nawierzchni, ważne jest, aby w kontakcie z podłożem pozostawała jak największa ilość gumy. - Dzięki nowej, opatentowanej rzeźbie bieżnika z samoblokującymi się lamelami, podczas intensywnego hamowania cała powierzchnia klocków bieżnika opony MICHELIN Primacy 3 GRNX przylega do podłoża. W konstrukcji lameli wykorzystano podpory przylegające do klocków bieżnika, które podczas hamowania zapobiegają odkształceniu się klocków bieżnika, w efekcie uzyskuje się większą siłę hamowania i krótszą drogę hamowania. - Oprócz oryginalnej struktury, nowe lamele produkuje się w przełomowej technologii, która pozwala na zmniejszenie ich szerokości do zaledwie 0,2 mm, a to oznacza, że takie lamele są dwa do trzech razy węższe od lameli w bieżnikach opon zimowych.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 245 / 45 / R19
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H