OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Fulda Kristall Montero 2 to ulepszona wersja bieżnika Kristall Montero. Opony mają ten sam wzór bieżnika, jednak wykonane są z zupełnie innej mieszanki gumowej. Mimo tak małej zmiany udało się w znacznym stopniu poprawić większość parametrów. Opona wykazuje zwiększoną odporność na aquaplaning. Kierunkowa rzeźba opon Fulda Kristall Montero 2 skutecznie rozbija taflę wody, która następnie transportowana jest z centralnej części na boki przez odpowiednio wyprofilowane rowki boczne.
- Dla lepszej przyczepności tak samo jak w poprzedniej wersji zastosowano sinusoidalne nacięcia lamelkowe na powierzchni bieżnika o różnej amplitudzie (mniejsza na blokach barkowych, a większa na klockach w centralnej części), które poprawiają przyczepność na śniegu i lodzie. Zwiększone przebiegi i lepsze zachowanie podczas jazdy zapewniają wielokrotne załamania powierzchni bieżnika. Innowacyjna mieszanka gumowa zastosowana do produkcji opony Fulda Kristall Montero 2 została wzbogacona większą ilością krzemionki o nowatorskiej strukturze. Zastosowano również nową technologię produkcji. W efekcie uzyskano gumę jeszcze bardziej odporną na niskie temperatury, która minimalizuje efekt twardnienia opon. Dzięki temu Fulda Kristall Montero 2 zachowuje odpowiednią elastyczność przez cały okres eksploatacji. Jeszcze lepiej przylega do śliskiej i mokrej nawierzchni oraz dostosowuje się do wszelkich nierówności.
- Fulda Kristall Montero 2 to opona na sezon zimowy segmentu standard. Przeznaczona jest dla samochodów osobowych mało i średniolitrażowych między innymi kompaktów i hatchbacków. Bieżnik opony Fulda Kristall Montero 2 oraz Fulda Kristall Montero mają identyczny wygląd, jednak nie można umieszczać ich razem na jednej osi. Opony różnią się składem mieszanki, a co za tym idzie zachowaniem podczas jazdy.
- Fulda Kristall Montero 2 to opona o wyważonych osiągach. Łączy w sobie wysoką jakość i estetykę wykonania oraz nowoczesną rzeźbę. Gwarantuje optymalną kontrolę trakcji podczas codziennej jazdy w każdych warunkach. Jej wytrzymały bieżnik to gwarancja bezpieczniejszego podróżowania. Nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów opony Fulda Kristall Montero 2 nie traci swoich właściwości. Ponadto jej zakup nie jest dużym obciążeniem dla domowego budżetu.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 155 / 70 / R13
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H