OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Charakterystyka tej opony wyróżnia się innowacyjnym kierunkowym bieżnikiem w kształcie litery V. Ten unikalny wzór bieżnika zapewnia doskonałe prowadzenie i stabilność na różnych rodzajach nawierzchni. Dodatkowo, opona Winter i*cept evo3 W330 została wyposażona w większą ilość nacięć, aż o 14% więcej niż poprzedni model. Te strategicznie rozmieszczone nacięcia poprawiają przyczepność na mokrej, zaśnieżonej, zabłoconej i suchej drodze. Dzięki zastosowaniu różnych kątów nacięć, od 0° w środkowej części bieżnika do 15° w obszarach barkowych, opona osiąga jeszcze lepsze osiągi na oblodzonych drogach.
- Nowoczesne trójwymiarowe nacięcia bieżnika znacznie zwiększają przyczepność i skuteczność hamowania na gładkich nawierzchniach. Elastyczność bieżnika, oparta na wysokiej jakości mieszance z krzemionką, gwarantuje doskonałą przyczepność nawet przy ekstremalnie niskich temperaturach. Ponadto, cztery główne rowki opony skutecznie odprowadzają wodę, eliminując ryzyko akwaplanacji na mokrej nawierzchni zimowych dróg i zapewniając większą pewność siebie podczas jazdy.
- Wybierając Hankook Winter i*cept evo3 W330, możesz cieszyć się również innymi korzyściami. Opona ta posiada dłuższy okres eksploatacji bieżnika, co oznacza, że będzie Ci służyć przez dłuższy czas. Ponadto, dzięki znacznemu zmniejszeniu oporów toczenia opony (o 8% w porównaniu do tradycyjnych opon), oszczędzisz więcej paliwa i zredukujesz ślad węglowy swojego pojazdu.
- Dodatkowo, nowy wzór kostek bieżnika przyczynił się do znacznego zmniejszenia poziomu hałasu emitowanego przez oponę, zapewniając przyjemną i cichą podróż.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 50 / R18
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII