OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Bridgestone przedstawia Blizzak LM-80 EVO, ulepszoną wersję zimowej opony klasy premium do samochodów typu SUV, która w trzech najważniejszych testach opon zajęła najwyższą lokatę.
- Poprzedni model, Blizzak LM-80, zwyciężył w teście opon zimowych dla samochodów SUV/CUV zorganizowanym przez ADAC/ÖAMTC/TCS w 2012, uzyskując poważaną w branży ocenę "szczególnie polecana" przyznawaną przez największe zrzeszenie automobilklubów w Europie. Opona LM-80 otrzymała najwyższe oceny za jazdę po lodzie, zużycie paliwa i bardzo dobre oceny za hamowanie na śniegu i mokrej nawierzchni.
- Świetnie wiemy, jak złe warunki pogodowe mogą panować zimą w Polsce. Dlatego opony Blizzak LM80 EVO zostały zaprojektowane, aby zabezpieczać pojazd przed skutkami trudnej pogody, zarówno na nawierzchni suchej, jak i mokrej czy oblodzonej. Model został wyprodukowany z zastosowaniem technologii nowoczesnych lameli, dzięki czemu prowadzenie pojazdu na śniegu oraz błocie pośniegowym nie nastręcza żadnych trudności. Kierunkowy bieżnik został zaprojektowany, aby proces odprowadzania wody oraz owego błota odbywał się w sposób szybki i dokładny. Zagrożenie zjawiskiem aquaplaningu jest zatem mocno ograniczone. Wymienione cechy potwierdzają wysoką wydajność opon zimą, także podczas wykonywania manewrów szczególnie wiążących się z ryzykiem poślizgu, jak zakręt czy hamowanie. Bądź pewien, że nie utracisz wówczas kontroli nad swoim pojazdem.
- Mieszanka gumowa, z której wykonana jest opona Bridgestone Blizzak LM80 EVO zapewnia długie użytkowanie, bez oznak starzenia się materiału. Głębokie rowki bieżników z kolei zapobiegają ich szybkiemu ścieraniu się. Dla pojazdów z napędem na cztery koła jest to szczególnie ważne. Opony gwarantujące bezpieczeństwo i długi okres przydatności do użycia są w cenie. Pozwól sobie na taką gwarancję. Z oponą Bridgestone Blizzak LM80 EVO masz pewność, że wybierasz dobrze.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 205 / 80 / R16
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII