OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Prezentowany model to następca bieżnika Ventus S1 evo2 K117. Co zmieniło się w porównaniu do poprzednika? Nacisk na technologie widać przede wszystkim w strukturze, jaką może się poszczycić Ventus S1 evo3.
- Innowacyjna technologia włókien aramidowych minimalizuje zwiększanie obwodu opony przy dużych prędkościach w związku z oddziaływaniem siły odśrodkowej oraz ogranicza deformację bieżnika przez siły boczne, występujące przy gwałtownych zmian kierunku. Poprawia to stabilne prowadzenie auta w każdych warunkach i różnych sytuacjach drogowych. Włókno aramidowe jest uważane za najmocniejszy materiał polimerowy na Ziemi. Znalazło zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu takich jak lotnictwo, żegluga morska oraz wojsko. Jego specyficzna wytrzymałość jest większa od żelaza czy stali. Ponad to charakteryzuje się wysoką odpornością oraz stabilnością, która zapobiega topnieniu materiału w wysokich temperaturach. Technologię tę zaadaptowano teraz do najnowszego modelu Ventus S1 Evo3.
- Nowa mieszanka HSSC z której wykonano Ventus S1 Evo3 K127, oparta na oczyszczonej krzemionce wysokiej jakości, wulkanizowanej w niskich temperaturach, zapewnia pewne prowadzenie i dłuższą żywotność opony.
- Asymetryczny bieżnik podzielono na dwie części. Zewnętrzną stronę wyposażono w samoblokujące się rowki, które w połączeniu z ramieniem o zwiększonej sztywności zapewniają pełną kontrolę i jeszcze lepsze pokonywanie zakrętów. Część wewnętrzna z trzema obszernymi rowkami obwodowymi oraz zwiększoną liczbą bloków, poprawia wydajność opony podczas poruszania się i hamowania na mokrej nawierzchni, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Ventus S1 Evo3 K127 uzyskała ocenę A w kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni”.
- Wzmocniony blok ściany bocznej o strukturze kraty usprawnia cyrkulację cieplną, oraz przepływ powietrza po powierzchni opony, co w połączeniu ze zoptymalizowaną ilością bloków na barku, redukuje hałas drogowy zapewniając pełen komfort jazdy.
- Opona Hankook Ventus S1 Evo3 będzie doskonałym wyborem dla miłośników nowych technologii, które wspierają precyzję prowadzenia, komfort i bezpieczeństwo podróży nawet przy zwiększonych prędkościach.
- Hankook to koreańska marka opon, która powstała w 1941 roku. W tej chwili marka ma swoje oddziały w wielu krajach świata, a jej produkty można kupić na rynkach ponad 170 państw. Oferta Hankook zawiera opony osobowe, dostawcze, ciężarowe, wyścigowe, 4x4. Produkty te zaliczane są do klas HP i UHP.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 285 / 45 / R20
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H