OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona Dębica Passio to model stworzony specjalnie dla użytkowników polskich dróg. Wzór powstał w Luksemburgu, w europejskim centrum projektowym Goodyear. Konstruktorzy zastosowali tutaj czterożebrową rzeźbę, która sprawdza się na każdym podziału nawierzchni. Centralna część opony została wyposażona w dwa obwodowe żebra o ponacinanych krawędziach, które kształtem przypominają grzebień. Dzięki tej metodzie opona Dębica Passio znakomicie trzyma się podłoża, zachowuje odpowiednią trakcję nawet w przypadku kolein. Dzięki zoptymalizowaniu rzeźby bieżnika mamy gwarancję równomiernego rozłożenia nacisków, co sprawia, że opona zachowuje wysoką przyczepność oraz zapewnia cichą jazdę.
- Ponadto bieżnik zużywa się równomiernie, co z kolei pozwala na osiąganie dużych przebiegów oraz zachowanie właściwości opony przez długi okres. Strefa barkowa opony odpowiedzialna jest za stabilizację trakcji zarówno podczas jazdy na wprost, jak również na zakrętach. Dzięki nim auto porusza się w sposób płynny i komfortowy. Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni zapewniane jest przez głęboki kanał umieszczony centralnie oraz szeroki rowki obwodowe. To właśnie dzięki nim opona Dębica Passio gwarantuje sprawne odprowadzanie wody spod kół i ochronę przed aquaplaningiem. Znakomita przyczepność na mokrej drodze to zapewnienie użytkownikom krótkiej drogi hamowania.
- Opona Dębica Passio to letni typ opony stworzony głównie z myślą o małych i średnich samochodach, które poruszają się po polskich drogach. Bardzo dobrze sprawuje się w takich samochodach jak Lanos, Skoda Fabia, Toyota Yaris, VW Golf, Fiat Seicento i Punto, Opel Astra Classic, Daewoo Matiz. Opona Dębica Passio została dostosowana do specyfiki polskich dróg. Jest bardzo dobrym rozwiązanie do codziennej eksploatacji. Zaleca się używanie jej podczas ruchu miejskiego.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 135 / 80 / R13
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H