OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 CONNECT to przykład przeniesienia doświadczeń z torów wyścigowych do seryjnej produkcji. Porsche 918 Spyder i Seat Leon Cupra 280 wyposażone w opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 pobiły rekordy okrążenia toru Nurburgring w Niemczech.
- Nowa technologia optymalizuje naciski na powierzchni kontaktu opony z podłożem, tak aby przylegało do niego jak najwięcej gumy. Dzięki temu opona zapewnia najlepszą przyczepność na łukach i ostrych zakrętach.
- Specjalny proces tłoczenia w formach zaowocował stworzeniem MICHELIN Velvet Technology®. Guma powstająca w tym procesie załamuje światło w specyficzny sposób, sprawiając, że opona wygląda jak wykonana z aksamitu. Geometria uzyskanej faktury umożliwiła inżynierom modyfikacje kontrastu i stworzenie odcieni czerni nadającym bokom opony wygląd aksamitu.
- Główną cechą opasania wykonanego z gęstego włókna aramidowego jest duża wytrzymałość i odporność na rozciąganie. Włókno aramidowe jest lekkie, a przy tym pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od stali o takiej samej masie. Opasanie w obszarze barków i w środkowej części znajduje się pod bieżnikiem, a przez to dosłownie spina całą konstrukcję opony. W rezultacie powierzchnia kontaktu z podłożem jest stała, a siła odśrodkowa jest efektywnie kontrolowana nawet przy dużych prędkościach.
- Mieszanka bieżnika opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 CONNECT jest produkowana przy użyciu technologii Bi-Compound, która sprawdziła się w oponach wyścigowych. Dzięki niej wewnętrzna i zewnętrzna część bieżnika są wykonane z dwóch różnych rodzajów gumy. Guma w zewnętrznej części jest wykonana z elastomeru, którego twardość zapewnia maksymalną przyczepność w zakrętach na suchej nawierzchni.
- Wprowadzone zmiany pozwoliły na jeszcze lepszą przyczepność i czasy pokonywania okrążeń na torze. W porównaniu do poprzedniczki opona pozwala o szybsze pokonanie okrążenia o 7,29 s ( WEWNĘTRZNY test na torze w Walencji z Porsche 991 GT3 wyposażonym w opony w rozmiarze 245/35ZR20 i 305/30ZR20 oraz na torach w Charade i Ladoux z Renault Megane 3 RS na 235/35ZR19 ).
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 245 / 40 / R18
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII