OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Hankook Ventus Prime 3 – nowe opony letnie do samochodów osobowych, stworzone przez koreańskiego potentata oponiarskiego firmę Hankook. Hankook K125 Ventus Prime 3, to ulepszony następca znanego i cenionego przez użytkowników bieżnika Ventus Prime2 K115. Nowa opona została zaprezentowana na międzynarodowych targach MotorShow we Frakfurcie we wrześniu 2015 roku jako nowość na sezon letni 2016.
- Nowy Hankook Ventus Prime 3 jest modelem flagowym wśród wszystkich produktów linii Ventus. Opona została stworzona przez specjalistów tak aby zapewnić jeszcze lepsze prowadzenie i co najważniejsze lepsze hamowanie na suchej nawierzchni, a także poprawić bezpieczeństwo w mokrych warunkach drogowych. - Dzięki zastosowaniu zoptymalizowanej technologii projektowania opony zwiększono sztywność klocków bieżnika , co pozwoliło powiększyć powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Dodatkowo zdwojona sztywność żebra i zewnętrznych bloków bieżnika zapewniają wyższą stabilność i wydajność. Zastosowana budowa żebra centralnego zmniejsza opory toczenia.
- W oponach Hankook Ventus Prime 3 zastosowano cztery rowki obwodowe pozwalające na szybsze odprowadzanie wody, co zapewniło poprawioną skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Każdy rowek posiada inna głębokość, zależną od jego położenia, opona pozostaje stabilna i jest w stanie zapewnić lepszą trakcje zarówno na mokrej i suchej nawierzchni. Hałas wytwarzany przez opony zmniejszono dzięki zastosowaniu zoptymalizowanego kąta rowka bocznego.
- Opony wyposażono w system Visual Alignment Indicator (VAI) zlokalizowany na barkach opon, aby można było sprawdzić ustawienie opon. Szeroki stalowy wewnętrzny pas i wysokiej sztywności wypełniacz w Ventus Prime3 przyczynił się do lepszej przyczepności i reakcji układu kierowniczego. Związek krzemionki zastosowany przy produkcji ogumienia poprawia przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, a także zmniejsza opory toczenia.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 60 / R16
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII