OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Continental EcoContact 6 produkowany jest z mieszanki, której bardzo cenną właściwością jest wysoka trwałość i osiąganie długich przebiegów. Wykorzystany w budowie opony wzór bieżnika zapewnia jej prawidłową przyczepność w każdych warunkach latem. Opona jest gwarancją doskonałych osiągów również przy bardzo dynamicznej jeździe.
- Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa EcoContact 6 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich elementów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.Warto również wspomnieć, że dzięki tym osiągnięciom nowy Continental osiąga w kilku rozmiarach niedoścignione parametry A A w oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni.
- Opór toczenia jest wynikiem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.
- Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia EcoContact 6 oferuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%, osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są precyzyjnie dopasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental EcoContact 6 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 155 / 70 / R19
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII