OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- UltraGrip Performance G1 to nowość koncernu Goodyear na sezon zimowy 2015/2016, która dedykowana jest dla samochodów osobowych klasy średniej i wyższej. UltraGrip Performance G1 jest następczynią cenionego i zajmującego wysokie miejsca w testach modelu Goodyear UG Performance 2. Konstruktorzy Goodyear postanowili poprawić do maksimum poziom osiągów, szczególnie w najtrudniejszych zimowych warunkach, a więc na mokrej, pokrytej śniegiem i błotem pośniegowym nawierzchni. Opona zapewnia też fenomenalne osiągi również na suchej drodze. Goodyear UltraGrip Performance G1 to opona, która została zaprojektowana do warunków panujących na drogach środkowej Europy.
- Najważniejsze zalety nowej opony UG Performance G1:
- Rowki hydrodynamiczne . To za ich sprawą opona bardzo szybko i skutecznie odprowadza błoto pośniegowe oraz wodę na zewnątrz. Dzięki temu Ty możesz się cieszyć pełną ochroną przed ryzykiem aquaplaningu w czasie deszczu, opadów śniegu lub na topniejącym błocie pośniegowym, Producent zadbał również o to, aby opona była wytworzona z jak najbardziej ekologicznej mieszanki tak aby dbać o środowisko naturalne. Dodatkową zaletą nowej mieszanki jest zmniejszenie zużywanego paliwa.
- Technologia SnowProtect cechująca się dodatkowymi nacięciami bieżnika gwarantuje bardzo dobrą przyczepność i maksymalnie skróconą drogę hamowania na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Dodatkowe liczne lamelki na bieżniku opony, gwarantują efekt „wgryzania” się opony w śnieg co przekłada się też na skuteczne zmniejszenie drogi hamowania. W nowej oponie zamontowano również wskaźnik zużycia bieżnika w kształcie płatka śniegu. Starcie tego wskaźnika oznacza, że opona straciła znaczną część swoich osiągów i powinna zostać wymieniona.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 245 / 40 / R18
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H