OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Nowością marki Matador na sezon zimowy 2021/2022 jest bieżnik MP93 Nordicca. Zastępuje ona poprzedniczkę MP92, która była doceniana przez użytkowników za dobre osiągi nie kosztujące ogromnych pieniędzy. Matador MP93 to ekonomiczna opona zimowa przeznaczona do małych i średnich i luksusowych samochodów osobowych, SUV, 4x4. Aż 11 rozmiarów nowego Matadora będzie dedykowanych klasie UHP do najszybszych samochodów.
- Kierunkowy bieżnik w kształcie jodełki został zaprojektowany z myślą o jak najwyższej przyczepności na śniegu i mokrej nawierzchni, co zwiększy Twoje bezpieczeństwo w trudnych, nawet górskich, warunkach.
- Opony Matador MP93 zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o środkowoeuropejskich warunkach pogodowych. Zastosowana w oponie mieszanka dodatkowo zwiększa przyczepność na suchej nawierzchni, co pozytywnie wpływa na komfort jazdy w cieplejsze zimowe dni. Matador MP 52 to doskonały wybór opony zimowej, w której wysokie osiągi w trudnych warunkach idą w parze z atrakcyjną ceną.
- Matador to najbardziej znana firma zajmująca się produkcją opon na terytorium Słowacji. Jej początki sięgają 1905 roku, kiedy to na rynku pojawiły się stworzone przez nią gumowe węże oraz pasy. Na pierwsze opony klienci nie musieli jednak długo czekać – zaczęły się pojawiać w ofercie już od 1925 roku, bardzo szybko zyskując zainteresowanie ze strony kierowców. Obecnie opony Matador należące do koncernu Continental, doceniane są na całym świecie. Firma eksportuje je aż do 80 krajów, w tym przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Rosji. Warto zaznaczyć, że w Polsce również cieszą się one sporym uznaniem – wszystko ze względu na ich solidne wykonanie i atrakcyjną cenę.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 175 / 70 / R13
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII