OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Od swojego założenia w 1945 Toyo Tire & Rubber Co., Ltd. zaangażowane było przede wszystkim w wytwarzanie i sprzedaż opon do samochodów, gumy przemysłowej, miękkich i sztywnych produktów poliuretanowych oraz gumy antywibracyjnej. Od początku nieustannie podbijało nowe rynki, dzięki wprowadzaniu innowacyjnych technologii i produktów. Firma TOYO rozprzestrzeniła się szeroko poza Japoński rynek. Teraz grupa TOYO TIRES działa w ponad 100 krajach i regionach jako dostawca unikalnych produktów i usług, które odpowiadają na najnowsze potrzeby klientów.
- Nowa opona Snowporx S943 została zaprojektowana z myślą o bezpiecznej jeździe zimą w każdych warunkach. Ta, pasująca do szerokiego wachlarza małych i średnich samochodów rodzinnych, opona zapewniają bezpieczeństwo prowadzenia w zimie, dzięki utrzymaniu świetnej przyczepności na śniegu i krótkiej drodze hamowania na mokrej nawierzchni. - Snowporx S9431 jest, w porównaniu z poprzedniczką Snowprox S942, bardziej przyjazna dla środowiska i ekonomiczna. Udało nam się zmniejszyć jej wagę i opór toczenia, co wpłynęło na redukcję emisji CO2.
- Dzięki lepszej technologii rozpraszania wypełniaczy oferuje dobry balans między zużyciem bieżnika i małym oporem toczenia. Lepsze prowadzenie na śniegu dzięki ograniczaniu zamarzania opony. Dodatkowe mieszanki naturalnego pochodzenia polepszają reakcje pomiędzy polimerem a krzemionką dając lepszą przyczepność bez osłabiania wydajności na śniegu. Kierunkowy bieżnik z szerokimi centralnie umieszczonymi rowkami umożliwia lepszą przyczepność i trakcję na śniegu. Duże zagęszczenie lameli zwiększa pozytywny efekt krawędzi na przyczepność na ośnieżonych i śliskich nawierzchniach.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 60 / R16
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII