OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Od premiery Polaris 3 upłynęło już 7 lat i technologia mieszanek oponiarskich uległa dalszemu udoskonaleniu o czym dobrze wiedzą inżynierowie Baruma. Nowa opona różni się przede wszystkim od poprzedniczki zmniejszonym współczynnikiem tarcia przekładającym się na stabilniejszą kontrolę nad autem w zimowych warunkach, większe przebiegi bez konieczności wymiany opon na nowe, redukcją oporów toczenia mającą wpływ na zużycie paliwa oraz sprawniejsze pokonywanie zakrętów z zachowaniem bezpiecznego toru jazdy. Pamiętać należy również, iż niższe opory toczenia, zmniejszają negatywny wpływ emisji spalin na środowisko. Do produkcji opon została zastosowana krzemionka, którą znamy doskonale z opon klasy premium.
- W porównaniu do poprzedniczki, nowa POLARIS 5 posiada lepsze parametry podawane na etykietach. Szczególnej poprawie uległa przyczepność na mokrej nawierzchni. To dzięki szerokim blokom barkowym znajdującymi się na oponie a przy okazji poprawiają również za zredukowanie drgań i redukcję poziomu hałasu. Nowo zaprojektowane komputerowo lamele poprawiają efekt wgryzania się w śnieg czyli poprawiają przyczepność auta przy ruszaniu i pokonywaniu zakrętów.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 45 / R18
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII