OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- DIPLOMAT UHP to bliźniacza siostra szeroko znanej opony Dębica PRESTO UHP. DIPLOMAT należy do koncernu Goodyear, który jest jednym z czołowych producentów ogumienia na świecie. Opona DIPLOMAT UHP bardzo dobrze zachowuje się na mokrej drodze. Posiada specjalnie zaprojektowane rowki i rzeźbę, która bardzo sprawnie odprowadza wodę i chroni oponę przez zjawiskiem aquaplaningu. Opona DIPLOMAT UHP to precyzyjne sterowanie, maksymalne bezpieczeństwo i wysoki komfort jazdy. Wsparcie logistyczne Goodyeara zapewnia produktom z Dębicy wysoką jakość wykonania oraz innowacyjne rozwiązania.
- Opona DIPLOMAT UHP dostosowana jest do szybkiej, sportowej jazdy. Zapewnia bardzo dobrą przyczepność na prostej i na zakrętach oraz odpowiednie zachowanie na mokrej nawierzchni. Posiada specjalny system rowków, który skutecznie redukuje ryzyko aquaplaningu. DIPLOMAT UHP to opona typu High Performance. Została stworzona z myślą o miłośnikach sportowych emocji za kółkiem. Opona DIPLOMAT UHP została zaprojektowana przy użyciu najnowszych technologii. Agresywny, kierunkowy bieżnik zapewnia wysokie osiągi. Opona charakteryzuje się wysoką przyczepnością i precyzyjnym sterowaniem podczas bardzo szybkiej jazdy. Te właściwości zawdzięcza dużym blokom w strefie barkowej oraz optymalnemu kształtowi centralnego żebra. Bloki stabilizują tor jazdy, dzięki czemu samochód porusza się płynnie.
- Podczas pokonywania zakrętów zapewniają odpowiednią przyczepność boczną. Żebro o nieregularnych krawędziach odpowiedzialne jest za precyzyjne sterowanie. Ruchy kierownicy są szybko i dokładnie przenoszone na podłoże. Nawet przy dużej prędkości możliwe są nagłe manewry, co szczególnie przydaje się podczas niebezpiecznych sytuacji na drodze. Opona gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa również na mokrej nawierzchni. Wyposażono ją w szerokie kanały obwodowe i ukośne rowki promieniowe. Dzięki takiej rzeźbie opona ma optymalną ochronę przed zjawiskiem aquaplaningu. Woda jest szybko odprowadzana z centralnej części bieżnika na boki, dzięki czemu opona ma stały i bezpośredni kontakt z nawierzchnią. DIPLOMAT UHP to także wysoki komfort akustyczny. Odpowiednio wyprofilowane krawędzie bloków i klocków zapewniają redukcję drgań i szumów powstających podczas jazdy.
- Dodatkowym atutem opony DIPLOMAT UHP jest jej wytrzymałość, którą gwarantuje trwała mieszanka gumowa oraz atrakcyjny wygląd. Opona DIPLOMAT UHP przeznaczona dla posiadaczy samochodów osobowych średniej i wyższej klasy o sportowym charakterze. Umożliwia dynamiczną i szybką jazdę. Dostosowana jest do jazdy w typowo letnich warunkach. W niższych temperaturach traci swoje właściwości, dlatego należy pamiętać o sezonowej zmianie ogumienia.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 55 / R16
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII