OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Continental ContiWinterContact TS810S to asymetryczna opona zimowa klasy premium (wysokiej). Koncern Continental jest jedną z największych firm w branży. Specjalizuje się między innymi w produkcji opon wysokich osiągów. Continental ContiWinterContact TS810S została stworzona dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii produkcyjnych. Gwarantuje optymalne właściwości trakcyjne oraz krótką drogę hamowania na śniegu i lodzie. Ponadto zapewnia wysoki komfort jazdy oraz długie przebiegi.
- Opona Continental ContiWinterContact TS810S posiada komputerowo zaprojektowany, asymetryczny wzór bieżnika. Uzyskano w ten sposób podział bieżnika na dwie strefy. Każda z nich pełni inną funkcję. Wewnętrzna część opony odpowiedzialna jest za zapewnienie bezpieczeństwa podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Wyposażono ją w promieniście ułożone rowki połączone z szerokim kanałem obwodowym. Taka rzeźba zapewnia szybkie i skuteczne usuwanie wody spod powierzchni kontaktu opony z podłożem. W zależności od szerokości opony występują trzy lub cztery (powyżej 225 mm) kanały obwodowe. Zewnętrzna część bieżnika Continental ContiWinterContact TS810S zapewnia płynną i komfortową jazdę. Szerokie klocki bieżnika stabilizują tor jazdy oraz zapewniają boczną przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Specjalnie rowki na barkach opony redukują również szumy i drgania, które powstają podczas toczenia. Dzięki temu opona jest cicha. Dużą zaletą opony Continental ContiWinterContact TS810S jest jej kierowalność. Ciągłe żebro w środkowej części opony odpowiada za przenoszenie ruchów kierownicy na drogę. Wyposażono je w drobne nacięcia na bokach, dzięki czemu dostosowuje się do nierówności drogi i nie traci kontaktu z podłożem.
- Aby zapewnić dobrą przyczepność podczas jazdy na śliskiej nawierzchni klocki i bloki bieżnika pokryte są nowoczesnymi nacięciami lamelkowymi. Wewnątrz nich znajdują się specjalne rozpórki, które zapobiegają blokowaniu się śniegu oraz zamykaniu się lamelek podczas kontaktu z drogą. W ten sposób uzyskano krótsza drogę hamowania oraz dynamiczne zachowanie podczas ruszania i przyśpieszania. Do produkcji opony zastosowano mieszankę gumową na bazie ciekłego polimeru, która nie twardnieje nawet w bardzo niskiej temperaturze. Dodatkowo odporny na ścieranie bieżnik, zużywa się wolno, co gwarantuje wysokie przebiegi.
- Opona Continental ContiWinterContact TS810S przeznaczona jest na sezon zimowy dla samochodów osobowych średniej i wyższej klasy. Sprawdza się zarówno w rodzinnych kombi, jak i luksusowych sedanach. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników konstruktorzy wyposażyli oponę Continental ContiWinterContact TS810S we wskaźnik zużycia opony (TWI). Graniczna głębokość bieżnika wynosi w tym przypadku 4 mm. Większe zużycie spowoduje znaczne pogorszenie właściwości jezdnych opony.
- Opona Continental ContiWinterContact TS810S jest jedną z najlepszych opon w swojej klasie, dlatego jest szczególnie godna polecenia. Jej zakup jest pewną inwestycją, która zapewni bezpieczną i komfortową jazdę zimą. Koncern Continental przywiązuję dużą wagę do stosowania najwyższej jakości materiałów, o czym świadczą właściwości opon tej marki.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 35 / R19
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII