OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Continental ContiCrossContact LX Sport to opona letnia klasy premium (wysokiej). Została zaprojektowana specjalnie dla samochodów z napędem na cztery koła. Konstruktorzy zastosowali w niej asymetryczną rzeźbę bieżnika, dzięki czemu uzyskano lepsze osiągi na każdym rodzaju nawierzchni. Opona jest wytrzymała i bezpieczna. Ponadto zapewnia wysoki komfort podróżowania.
- Opona Continental ContiCrossContact LX Sport posiada żebrową konstrukcję, która została zaprojektowana dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i zaawansowanych programów komputerowych. Opona przystosowana jest do szybkiej i dynamicznej jazdy. W tym celu zastosowano solidne, obwodowe żebra pokryte prostymi nacięciami. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano wysoką precyzję sterowania i stabilność jazdy. Opona Continental ContiCrossContact LX Sport znacząco skraca drogę hamowania oraz poprawia przyczepność. Gwarantuje bezpieczeństwo nawet w trudnych sytuacjach na drodze. Konstrukcja bieżnika przyczynia się również do wydłużenia przebiegów.
- Zastosowanie komputerowej optymalizacji wzoru pozwoliło na dokładne rozmieszczenie nacisków na całej płaszczyźnie opony. W ten sposób opona zużywa się równomiernie. Dodatkowo uzyskano wyższy komfort akustyczny. Lepszy kontakt z podłożem oraz odpowiednio wyprofilowane rowki na barkach redukują szumy i drgania. Podczas jazdy w trudnych, deszczowych warunkach za bezpieczeństwo odpowiada system, którego bazę stanowią cztery głębokie rowki obwodowe. Woda jest szybko odprowadzana na zewnątrz opony. Proces ten znacząco przyśpiesza otwarta konstrukcja zewnętrznego barku połączona z szerokim bocznym kanałem. Jest to skuteczne zabezpieczenie przed zjawiskiem aquaplaningu. Opona Continental ContiCrossContact LX Sport została wykonana z nowoczesnej mieszanki gumowej o dużej odporności na ścieranie. Aby chronić bieżnik przed uszkodzeniami mechanicznymi, dodatkowo zastosowano odpowiedni kształt rowków, który zapobiega klinowaniu się kamieni między żebrami opony.
- Opona letnia Continental ContiCrossContact LX Sport przeznaczona jest dla średnich i dużych samochodów z napędem 4x4. Sprawdza się w autach terenowych, a także w luksusowych i nowoczesnych pojazdach segmentu SUV. Przystosowana jest głównie do jazdy na drogach utwardzonych, jednak poradzi sobie również w lekkim terenie. Rzeźba bardzo dobrze współdziała z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa takimi jak ABS czy ESP. Gwarantuje precyzyjne sterowanie nawet przy wyższych prędkościach. Dużym atutem opony Continental ContiCrossContact LX Sport jest atrakcyjny, sportowy wygląd.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 60 / R20
OPINII
OPINII
OPINII