OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- MATADOR MP62 to połączenie zimowego i letniego bieżnika w jednej oponie. Produkty całoroczne cieszą się coraz większą popularnością na rynku europejskim. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii koncernu Continental i wysokiej jakości materiałów opona marki MATADOR może śmiało konkurować z oponami znanych producentów. - MATADOR MP62 charakteryzuje się dobrym prowadzeniem na śniegu. Samochód odpowiednio reaguje na ruchy kierownicą podczas jazdy na zaśnieżonej nawierzchni. Opona zapewnia również krótką drogę hamowania na śliskiej nawierzchni. - W modelu zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika, która zapewnia wydajne odprowadzanie śniegu, błota pośniegowego i wody. Zapewnia to stabilność i ochronę przez niebezpiecznymi poślizgami (zjawiskami aquaplaningu i slushplaningu). - Podróżowanie na oponie MATADOR MP62 jest ciche i komfortowe. Model dobrze tłumi wszelkie wibracje powstające podczas jazdy. Ponadto cechuje się odpornością na szybkie zużycie dzięki nowej mieszance. Opona MATADOR MP62 to dobry wybór dla kierowców, którym zależy na dobrym zachowaniu opon o każdej porze roku bez konieczności sezonowych wymian ogumienia. - Matador MP62 to opona całoroczna przeznaczona dla samochodów średniej klasy. Opona polecana jest dla aut miejskich typu sedan, kompakt czy kombi. Pasuje do większości aut osobowych popularnych na polskich drogach. Opona Matador MP62 świetnie zachowuje się na śniegu, na jezdni mokrej, pokrytej błotem i oblodzonej. - Dzięki wzdłużnym kanałom wspierającym centralne żebro i głębokim nacięciom bocznym, opona dobrze radzi sobie z zapobieganiem niekontrolowanemu efektowi poślizgu hydrodynamicznego, odprowadzając skutecznie wodę i błoto pośniegowe poza powierzchnię czołową bieżnika.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 155 / 65 / R14
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII