OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Fulda Conveo Trac 3 to nowa opona zimowa klasy średniej (medium) na sezon 2021/2022. Przeznaczona jest do użytku komercyjnego. Producentem opony jest marka Fulda należąca do koncernu Goodyear, jednego z liderów branży oponiarskiej. Opona Fulda Conveo Trac 3 gwarantuje dobre właściwości jezdne w sezonie zimowym. Zapewnia bezpieczną i stabilna jazdę nawet w przy pełnym załadunku.
- Oponę Fulda Conveo Trac 3 wyposażono ją w głęboki i mocny bieżnik pokryty gęsto ułożonymi, zygzakowatymi nacięciami lamelkowymi. Taka rzeźba gwarantuje bardzo wysoką przyczepność na mokrej, zaśnieżonej a nawet oblodzonej nawierzchni. Nacięcia zwiększają liczbę krawędzi opony, które „wgryzają się” w nawierzchnię. Fulda Conveo Trac 3 oferuje nie tylko optymalne parametry jazdy, ale także zwiększoną trwałość. Inżynierowie szczególną uwagę przywiązali do zapewnienia odpowiedniego rozłożenia nacisków na powierzchni opony. Ciężar jest optymalnie rozlokowany, dzięki czemu opona zachowuje swoje właściwości nawet przy maksymalnym załadunku. Bieżnik ściera się powoli i równomiernie, co przyczynia się do wydłużenia przebiegów.
- Opona Fulda Conveo Trac 3 zachowuje swoje właściwości przez cały okres eksploatacji. Dodatkowym wzmocnieniem jest stalowe opasanie oraz dodatkowe nacięcia na krawędzi barków, które chroniące tą część opony przed uszkodzeniami mechanicznymi.
- Opona Fulda Conveo Trac 3 została zaprojektowana przy użyciu najnowszych programów komputerowych. Precyzyjne sterowanie zapewnia szerokie żebro centralne, które zapewnia odpowiednie przekazywanie ruchów kierownicy na drogę. Mocne, ponacinane barki stabilizują trakcję. Dla bezpiecznej jazdy na mokrej i zabłoconej drodze zastosowano dwa rowki obwodowe oraz boczne. Specjalny kształt krawędzi rowków ułatwia samooczyszczanie oraz gwarantuje sprawne odprowadzenie wody i błota pośniegowego na boki. Solidna rzeźba przyczynia się do obniżenia ryzyka wystąpienia aqua i snowplaningu.
- FULDA Conveo Trac 3 to ciekawa propozycja dla cięższych pojazdów użytkowych, które każdego dnia pokonują znaczne odległości i muszą konsekwentnie dotrzeć do celu bez względu na warunki na drodze.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 195 / 75 / R16
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII