OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Bieżnik opon Kleber Transpro został zaprojektowany z myślą o maksymalnej ochronie przed zjawiskiem aquaplaningu. Wyposażono go w pięć wzdłużnych kanałów oraz liczne nacięcia, które stanowią system mający efektywnie odprowadzać wodę spod powierzchni opony. Dodatkowo, w oponie Kleber Transpro zastosowano liczne krawędzie, których zadaniem jest przecinanie filtru wodnego, a poprzez to zapewnienie optymalnej trakcji na mokrej nawierzchni. Barki opony Kleber Transpro zostały pokryte gęsta siecią lamelek, zastosowanych w celu zwiększenia przyczepności w każdych warunkach pogodowych. Aby jeszcze bardziej poprawić trakcję i motorykę, a tym samym bezpieczeństwo jazdy, posłużono się technologią samoblokujących się klocków bieżnika. Natomiast masywność barków ma prowadzić do optymalizacji kontaktu opony z nawierzchnią.
- Konstruktorom opon Kleber Transpro zależało również na tym, aby opona ta gwarantowała jak największy komfort użytkowania. Przesunięcie poszczególnych elementów bieżnika względem siebie jest sprawdzonym rozwiązaniem konstrukcyjnym, prowadzącym do zmniejszenia emisji hałasu na zewnątrz i wewnątrz pojazdu, a w efekcie do zwiększenia bezpieczeństwa biernego. Oprócz tego, w oponie Kleber Transpro wprowadzono, testowane na każdym rodzaju nawierzchni, elastyczne boki opony. Działają one na zasadzie sprężyny i mają niwelować uciążliwe wibracje powstające podczas jazdy. Redukcja owych drgań znacznie przyczynia się do wzrostu komfortu prowadzenia. Opony dostawcze są bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne niż te, przeznaczone do samochodów osobowych. Z tego powodu w Kleber Transpro zastosowano dodatkowe wzmocnienie w postaci gumowego podkładu o grubości 4mm.
- Opona Kleber Transpro gwarantuje wysokie walory trakcyjne. Bieżnik jest wysoce odporny na uszkodzenia mechaniczne. Badania przeprowadzone w wielu krajach europejskich zdaja się potwierdzać tezę, iż Kleber Transpro należy do najbezpieczniejszych opon w swoim segmencie.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 195 / 60 / R16C
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H