OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
W ofercie Uniroyal znajdują się opony osobowe, dostawcze, 4x4 i ciężarowe. Marka jest pozycjonowana w klasie medium i HP.
- Opony Uniroyal Rainexpert 5 przeznaczone są do samochodów osobowych oraz SUV, 4x4. Posiadają asymetryczną rzeźbę bieżnika ze zoptymalizowanym przepływem wody, który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby bieżnika, ale nie posiada ich wad.
- Uniroyal Rainexpert 5 posiada wzór bieżnika oparty na strukturze skóry rekina. Dzięki temu minimalizowane są zawirowania wody we wzdłużnych rowkach bieżnika, co przekłada się na szybsze odprowadzenie wody spod powierzchni opony.
Nowa opona Uniroyal RainExpert 5 przewyższa poprzedni model pod względem stabilności zachowania podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Dzięki specjalnej konstrukcji nacięć na klockach bieżnika ,zwiększyła się sztywność opony. Przekłada się to na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni, znacząco przyczyniając się do poprawy bezpieczeństwa podróżowania kierowcy i pasażerów. Natomiast zastosowanie bardziej stabilnych elementów bieżnika w rejonie barku opony zdecydowanie poprawia jej własności jezdne i pomaga kierowcy w dokładnym i bezpiecznym wykonaniu gwałtownych, niespodziewanych manewrów na drodze.
- W oponie zastosowano technlogię SST (Shark Skin Technology): Tłumienie turbulencji wody na powierzchni kanału bieżnika. Cechą charakterystyczną są małe nacięcia w kanałach bieżnika, aby zredukować turbulencje wody i usuwać ją równomierniej i efektywniej. Przy prędkości 80 km/h i pokonywaniu kałuży o głębokości 8mm opona musi rozproszyć 30 litrów cieczy na sekundę. Dlatego w nowej oponie położono jeszcze większy nacisk na poprawę ochrony przed aquaplaningiem czerpiąc rozwiązania z natury.
- Użytkownicy opon Uniroyal otrzymują nie tylko duży margines bezpieczeństwa podróżowania. Mogą również spodziewać się od swego ogumienia dłuższych przebiegów eksploatacyjnych. Podatność opony na zużycie jest niska i równo rozłożona dzięki dobrze wyważonej sztywności bieżnika modelu RainExpert 5. Zwiększa to żywotność opony, a w rezultacie umożliwia oszczędniejszą i bardziej ekologiczną jazdę.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 60 / R17
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII