OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Fulda 4X4 Road to letnia opona terenowa zaliczana do klasy średniej (medium). Fulda to marka, która należy do koncernu Goodyear specjalizuje się w produkcji szerokiej gamy opon wysokiej jakości. Opona gwarantuje bardzo dobre osiągi na drodze utwardzonej. Zapewnia krótką drogę hamowania, niski poziom emitowanego dźwięku oraz płynną jazdę. Dodatkowym atutem opony jest długa żywotność. Opona Fulda 4X4 ROAD to produkt typu On-Road, przeznaczony do jazdy szosowej. Posiada nowoczesny wzór bieżnika, który gwarantuje wysokie osiągi zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Do jej produkcji wykorzystano wysokiej jakości materiały i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Jedną z zalet opony Fulda 4X4 Road jest wysoka trwałość. W tym celu zoptymalizowano konstrukcję karkasu oraz zapewniono odpowiedni rozkład nacisków na całej płaszczyźnie bieżnika. Dzięki temu bieżnik zużywa się równomiernie, co przyczynia się do zwiększenia przebiegów i zachowania właściwości przez cały okres eksploatacji. Opona jest również odporna na uszkodzenia oraz odkształcenia, które powstają podczas szybkiej jazdy oraz nierówności na drodze.
- Opona Fulda 4X4 Road bardzo dobrze radzi sobie na mokrej nawierzchni. Wyposażono ją w cztery rowki obwodowe oraz rowki boczne, które skutecznie odprowadzają wodę z powierzchni styku opony z podłożem. Rzeźba zapewnia również wysoką ochronę przed zjawiskiem aquaplaningu. Opona została wykonana z nowoczesnej mieszanki opartej na związkach krzemu, która gwarantuje bardzo dobre przyleganie do mokrego podłoża oraz krótką drogę hamowania. Krzemionka zapewnia również odpowiednią elastyczność oraz redukcję oporów toczenia. Aby zapewnić odpowiednią stabilizację toru jazdy barki posiadają dodatkowe wzmocnienia. Żebro centralne dostosowuje się do kształtu nawierzchni, co gwarantuje płynną jazdę i precyzyjne sterowanie. Dla podwyższenia komfortu zapewniono niski poziom emitowanego hałasu. W tym celu zastosowano zoptymalizowaną podziałkę bieżnika oraz klocki o zróżnicowanej wielkości. Taka rzeźba gwarantuje redukcję szumów i drgań powstających podczas toczenia oraz dźwięków o szerokim spektrum częstotliwości. Fulda 4X4 Road to opona na sezon letni. Przeznaczona jest dla samochodów z napędem na cztery koła, w szczególności dla segmentu SUV. Służy głownie do jazdy po utwardzonej nawierzchni. Sprawdza się zarówno na miejskich drogach, jak i w długich trasach.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 285 / 50 / R20
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H