OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Firma Nexen to koreański producent opon z ponad 60-letnią tradycją. Nazwa Nexen to połączenie dwóch słów: next i century, co oznacza następny wiek i doskonale oddaje ideały firmy w dążeniu do produkcji nowoczesnych opon. Producent nieustannie dąży do rozwoju i dostosowuje się do wymagań rynku, min. poprzez produkcję opon sportowych i do samochodów luksusowych, które są coraz bardziej popularne. Opony Nexen sprzedawane są w ponad 120 krajach na całych świecie.
- Nexen N’Fera Sport SU2 to doskonały następca bieżnika N’Fera SU1. Entuzjaści dynamicznej sportowej jazdy, w postaci tego modelu dostają jeszcze lepsze osiągi i znacznie poprawione zachowanie na mokrej nawierzchni.
- Model N’Fera Sport SU2 może poszczycić się wyjątkowo dopracowanym bieżnikiem, który odpowiada za znakomite zachowanie zarówno na mokrej, jak i suchej jezdni. Żebro zewnętrzne i szerokie bloki barkowe o innowacyjnej konstrukcji odpowiadają za świetną kontrolę trakcji przy dużych prędkościach, niezależnie od warunków atmosferycznych.
- W letnim modelu koreańskiej marki zastosowano asymetryczny bieżnik, zapewniający doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, nawet w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Cztery rowki centralne skutecznie odprowadzają wodę i tym samym zmniejszają ryzyko niebezpiecznego aquaplaningu. Specjalnie zaprojektowane wykończenie rowków bocznych zapewnia optymalną sztywność, co przekłada się na stabilność i bezpieczeństwo, nawet podczas jazdy z dużą prędkością.
- Koreańska marka zaprojektowała oponę letnią dostosowaną do dużych prędkości w zmiennych warunkach atmosferycznych. Zwiększenie przyczepności podczas pokonywania zakrętów zapewnia żebro centralne oraz zoptymalizowane bloki barkowe. Ciągłe bloki w strefie centralnej zaprojektowano z myślą o stabilności podczas dynamicznej jazdy na suchej i mokrej nawierzchni. Nexen N'Fera Sport SU2 docenią kierowcy szukający innowacyjnych rozwiązań, zapewniających bezpieczeństwo podczas jazdy z dużą prędkością.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 275 / 35 / R19
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H