OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Michelin Pilot Alpin 4 to następca modelu Pilot Alpin 3. To opona zimowa o wysokich parametrach należąca do gamy produktów sportowych Michelin. Jest ona przeznaczona dla sportowych sedanów i coupé z silnikami o dużej mocy, które wymagają nienagannego kontaktu z podłożem bez względu na warunki panujące na drodze: suchej, mokrej, ośnieżonej lub oblodzonej.
- Bezpieczeństwo w każdej sytuacji.Pilot Alpin 4 obiecuje wysokie osiągi w następujących dziedzinach:
•Bezpieczeństwo : hamowanie, przyczepność na zakręcie;
•Mobilność: motoryczność na śliskich nawierzchniach;
•Kontrola: zmiana pasa ruchu, zachowanie na różnych rodzajach nawierzchni.
•Nie można zapominać o trwałości, która od zawsze stanowi atut opon Michelin.
- Zalety te odpowiadają oczekiwaniom kierowców w ankiecie przeprowadzonej przez Michelin na grupie ponad 4000 posiadaczy aut w Niemczech, Francji, Rosji, Szwecji i Kanadzie. Opony te spełniają również wymogi producentów aut, dla których bezpieczeństwo stanowi absolutny priorytet.
- Michelin powierzył dokonanie pomiarów osiągów swoich opon niezależnemu laboratorium. Testy zostały przeprowadzone dla opon w rozmiarze 245/40 R 18 V, kupionych na rynku europejskim w listopadzie 2011. Oto głównie wnioski:
- W przypadku opony Michelin Pilot Alpin 4, droga hamowania jest o 2 metry krótsza niż w przypadku głównych konkurentów na mokrej drodze(średnio przy przejściu z 80 km/h do całkowitego zatrzymania).
Kontrola. Pilot Alpin 4 zapewnia lepszą przyczepność na zakręcie na ośnieżonej i na mokrej nawierzchni w stosunku do głównych konkurentów.
Mobilność. Pilot Alpin 4 charakteryzuje się lepszą motorycznością na śniegu i lodzie w porównaniu ze swoją bezpośrednią konkurencją.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 50 / R18
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII