KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

Matador
MP92 SIBIR SNOW
index prędkości:
H - max 210 km/h
index nośności:
109 - max 1030 kg
gwarancja:
7 lat od daty zakupu
efektywność paliwowa:
D
przyczepność na mokrej nawierzchni:
C
zewnętrzny hałas toczenia:
73
rok produkcji:
2023
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 631zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- MP 92 SIBIR SNOW to nowość na sezon 2014 z firmy Matador należącej do koncernu Continental zastępująca oponę MP59. Opona Matador MP92 SIBIR SNOW jest przeznaczona dla aut osobowych i van z klasy średniej i wyższej. Model został wyposażony w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która zapewnia doskonałe osiągi we wszystkich warunkach, które możemy spotkać zimą.

- Opona Matador MP92 SIBIR SNOW została stworzona z myślą o ekstremalnych, skandynawskich warunkach zimowych. Asymetryczny układ klocków bieżnika i szerokie kanały odwadniające doskonale odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, zapobiegając zjawisku aquaplaningu, oraz zapewniają świetną trakcję na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.

- Część zewnętrzna opony gwarantuje stabilność podczas pokonywania zakrętów i zapewnia dobrą przyczepność na suchej nawierzchni. Wewnętrzna strona bieżnika jest z kolei odpowiedzialne za osiągi opony na mokrej nawierzchni i błocie pośniegowym (ochrona przez aquaplaningiem i snowplaningiem). Gęsta sieć lameli zapewnia dobrą przyczepność podczas ruszania, jazdy i hamowania na śniegu. Elastyczna mieszanka to gwarancja dobrej przyczepności w szerokim zakresie temperatur.

- Do produkcji bieżnika zastosowano przyjazną dla środowiska mieszankę gumową, w której zrezygnowano z toksycznych wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych. Dodatek krzemionki w tworzywie zapewnia optymalną elastyczność w niskich, zimowych temperaturach. Ponadto mieszanka jest odporna na zużycie, co w połączeniu z odpowiednim rozłożeniem nacisków zapewnia wydłużenie żywotności oraz zachowanie właściwości opony przez cały okres eksploatacji.

- Opona Matador MP92 SIBIR SNOW przeznaczona jest na sezon zimowy dla samochodów osobowych i 4x4. Sprawdzi się zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas jazdy na autostradzie. Dzięki wydłużonej żywotności i niskiej cenie spełnia podstawowe wymogi segmentu opon klasy średniej.
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 275 / 55 / R17