OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Całoroczna opona TRACMAX A/S VAN SAVER ASV01 pozwala ograniczyć koszty i czas związane z sezonową wymianą ogumienia, a jednocześnie zapewnia bezpieczeństwo w czasie jazdy niezależnie od pogody panującej o danej porze roku.
- Zwiększone bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni potwierdzone kategorią B lub C według europejskiego systemu oceny, co udało się zaledwie kilku modelom opon wielosezonowych. Droga hamowania została skrócona o 1,6 m, a ryzyko aquaplaningu zmniejszone dzięki asymetrycznej rzeźbie bieżnika i kanałom rynnowym, które ułatwiają odprowadzanie wody.
- Zwiększone bezpieczeństwo na suchej nawierzchni z drogą hamowania krótszą o 3,5 m w porównaniu do poprzedniczki dzięki zastosowaniu nowo opracowanych lameli optymalizujących powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
- Zwiększone bezpieczeństwo na śniegu dzięki zmienionemu ukierunkowaniu lameli, co zapewnia skuteczne ruszanie z miejsca i hamowanie na zaśnieżonych nawierzchniach. Osiągi te potwierdza oznaczenie 3PMSF (płatek śniegu wpisany w górę o 3 szczytach).
- TRACMAX A/S VAN SAVER ASV01 to odpowiedź na potrzeby kierowców reprezentujących coraz większą grupę konsumentów, którzy co roku decydują się na zakup około 53 milionów opon z budżetowej półki. Ponadto popularność ogumienia całorocznego systematycznie rośnie w Europie i w 2014 r. osiągnęła poziom 10 milionów sprzedanych egzemplarzy. Dla porównania w 2012 r. była to mniej niż połowa tego wyniku rośnie w Europie i w 2014 r. osiągnęła poziom 10 milionów sprzedanych egzemplarzy. Dla porównania w 2012 r. była to mniej niż połowa tego wyniku.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 70 / R15
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII