OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Winter i*cept RS3 W422 najnowsza odsłona zimowej linii koncernu Hankook. To ulepszoną wersja popularnego i wysoko ocenianego w testach modelu i*cept RS W452.
- Winter i*cept RS3 to opona zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie podczas codziennego użytkowania zimą. Zapewnia kierowcy niezawodne prowadzenie w każdych warunkach drogowych, w tym na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni. W szczególności odpowiadają za to małe szczeliny wytłoczone w krawędzi głównego rowka, które zwiększają powierzchnię styku opony z podłożem, a tym samym zapewniają lepszą przyczepność nawet podczas pokonywania zakrętów na zaśnieżonych zakrętach.
- Stabilne hamowanie na zaśnieżonych drogach jest wspierane przez odwrócony wzór bieżnika w kształcie litery V, wygrawerowany w kierunku przeciwnym do kąta głównego rowka. Pofałdowane nacięcia 3D zwiększają skuteczność hamowania na zaśnieżonych drogach o 4% w porównaniu z wcześniejszymi nacięciami 2D. Ważną rolę w poprawie przyczepności i hamowania odgrywa również minimalizacja ruchów bloków, osiągnięta przez lamele 3D o kształcie piłokształtnym. Co więcej, Winter i*cept RS3 zastosował różne technologie skutecznego odwadniania, aby zapewnić wysoki poziom stabilności jazdy nawet w deszczową pogodę. Szybkie odprowadzanie wody przez dwa rowki odwadniające, które są cienkim rowkiem w kształcie rury wodnej i szerokim rowkiem w kształcie litery V, zmniejsza ryzyko aquaplaningu. W międzyczasie nowo zastosowany wzór w kształcie litery W nie tylko szybko rozprasza wodę, ale także mocno zaciska powierzchnię bloku za pomocą nachylonych prętów. Umożliwia to responsywne prowadzenie w niskich temperaturach podczas zimowego deszczu.
- Oprócz wzoru bieżnika w oponie zastosowano krzemionkę o wysokiej przyczepności, naturalną mieszankę, która przyczynia się do doskonałej skuteczności hamowania, szczególnie na mokrych lub pokrytych błotem pośniegowym drogach. Trwałość bieżnika została zwiększona o 10% w porównaniu z poprzednim modelem dzięki poprawie skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 205 / 65 / R16
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII