OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona KUMHO CW51 została wyprodukowana z myślą o szczególnych potrzebach segmentu samochodów transportowych. Dzięki wykorzystaniu prostego opasania i płaskiego konturu, konstruktorom udało się w znacznym stopniu wydłużyć okres eksploatacji. Taka rzeźba bieżnika gwarantuje bardzo dobre rozłożenie nacisków, dzięki czemu bieżnik zużywa się równomiernie oraz zachowuje swoje właściwości na długi czas. Dodatkowo opona gwarantuje płynną i stabilną jazdę. Łatwiejsze sterowanie, nawet na nierównej nawierzchni, zapewniają mocne bloki na barkach.
- Dla zapewnienia bezpieczeństwa na mokrej drodze zastosowano szerokie wzdłużne kanały odwodowe, które sprawnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe z centralnej części opony. Ponadto specjalny system bocznych rowków redukuje zjawisko aqua i snowplaningu, dzieki czemu opona sprawdza się nawet w najtrudniejszych warunkach.
- Opona KUMHO CW51 przystosowana jest również do jazdy na śliskiej drodze. Krawędzie klocków i bloków bieżnika wbijają się w podłoże zapobiegając w ten sposób poślizgowi. Oponę wyposażono również w dużą liczbę lameli, które gwarantują przyczepność na zakrętach oraz krótszą drogę hamowania. Do produkcji opony zastosowano specjalną mieszankę gumową z dodatkiem silikonu, gwarantując tym odpowiednią miękkość nawet przy niskich temperaturach. Guma jest także odporna na ścieranie. Opona KUMHO CW51 zapewnia również wysoki komfort jazdy. Przeplatające się pasy bieżnika sprawiają, że opona nie przenosi drgań oraz redukują powstawanie hałasu.
- Opona KUMHO CW51 przeznaczona jest dla lekkich samochodów dostawczych. Sprawdza się w autach typu van oraz minibusach. Zapewnia bardzo dobrą kontrolę trakcji zarówno na mokrej zaśnieżonej jak i oblodzonej nawierzchni. Duża wytrzymałość i długie przebiegi sprawiają, że opona nadaje się do zastosowań handlowych.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 60 / R17
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII