OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opony Hankook zyskują uznanie w świecie sportów motorowych, a model Ventus S1 Evo3 (K127) udowadnia, że ich zalety przenoszą się także na drogi publiczne. Dowiedz się więcej o tym innowacyjnym bieżniku.
- Ventus S1 Evo3 to następca popularnego modelu Ventus S1 Evo2 (K117) o udoskonalonej strukturze. Jego najważniejszą cechą jest zastosowanie innowacyjnej technologii włókien aramidowych, które minimalizują zwiększanie obwodu opony przy wysokich prędkościach, poprawiając stabilne prowadzenie w różnych warunkach drogowych. Włókna aramidowe są znane ze swojej wytrzymałości i stabilności, znacznie przewyższającej tradycyjne materiały. Ta technologia została zastosowana w Ventus S1 Evo3, co przekłada się na pewność prowadzenia i długą żywotność.
- Opona Ventus S1 Evo3 (K127) wykorzystuje również nową mieszankę HSSC opartą na wysokiej jakości, wulkanizowanej krzemionce. Ta zaawansowana mieszanka zapewnia pewne prowadzenie i trwałość opony.
- Asymetryczny bieżnik Ventus S1 Evo3 (K127) składa się z dwóch części. Zewnętrzna strona posiada samoblokujące się rowki oraz sztywne ramiona, zapewniające doskonałą kontrolę i lepsze pokonywanie zakrętów. Wewnętrzna część bieżnika charakteryzuje się obszernymi rowkami obwodowymi i większą ilością bloków, co poprawia wydajność opony na mokrej nawierzchni i minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Opona Ventus S1 Evo3 (K127) otrzymała najlepszą ocenę "A" w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni".
- Dodatkowo, wzmocniony blok ściany bocznej z kratownicą poprawia cyrkulację ciepła i przepływ powietrza, a zoptymalizowana ilość bloków na barku ogranicza hałas drogowy, zapewniając komfortową jazdę.
- Opona Hankook Ventus S1 Evo3 (K127) to doskonały wybór dla entuzjastów nowoczesnych technologii, które zapewniają precyzyjne prowadzenie, komfort i bezpieczeństwo podróży, nawet przy wysokich prędkościach.
- Hankook to renomowana marka opon pochodząca z Korei Południowej, obecna na rynku od 1941 roku. Firma posiada oddziały w wielu krajach i oferuje swoje produkty w ponad 170 państwach. Hankook specjalizuje się w produkcji opon osobowych, dostawczych, ciężarowych, wyścigowych i 4x4. Ich produkty należą do klasy HP i UHP, zapewniając doskonałą jakość i wydajność.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 50 / R17
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII