OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Vredestein to holenderski producent opon klasy Premium. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1946 roku, chociaż doświadczenie przedsiębiorstwa w produkcji asortymentu gumowego sięga 1909 roku. W 2009 r. markę przejęła firma Apollo Tyres Ltd. Firma związana jest ze współpracy z włoskim studiem projektowym Giorgietto Giugiaro. Opony Vredestein charakteryzują się doskonałymi osiągami i unikalnym wyglądem. Są to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie. Vredestein słynie także z produkcji opon do samochodów zabytkowych.
- Opony VREDESTEIN COMTRAC 2 to letnia opona klasy premium (wysokiej). Ten model opon koncernu VREDESTEIN przeznaczony jest dla samochodów dostawczych. Oferuje komfortową i bezpieczną jazdę zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opona jest oszczędna i wytrzymała.
- Opona VREDESTEIN COMTRAC 2 to następczyni modelu COMTRAC. W porównaniu do swojej poprzedniczki wykazuje lepszą przyczepność na każdej nawierzchni oraz wolniejsze zużycie bieżnika. Konstruktorzy firmy VREDESTEIN wykorzystali najnowocześniejsze technologie podczas projektowania nowego modelu. Pierwszym rozwiązaniem było wzbogacenie mieszanki gumowej o specjalny komponent „Long Link Carbon”. Jest to zmodyfikowany rodzaj sadzy, który wzmacnia mieszankę. Opona uzyskała o 30% wyższą odporność na zużycie w porównaniu do konkurencyjnych modeli. Zredukowano również opory toczenia. Do mieszanki dodano również krzemionkę, która poprawia zachowanie opony na mokrej nawierzchni, szczególnie w niższych temperaturach. Dzięki nowoczesnej rzeźbie bieżnika uzyskano optymalną kierowalność w każdych warunkach.
- Poprawiony kształt klocków bieżnika w zależności od wielkości różnicuje kąt ustawienia krawędzi. W efekcie uzyskano dużą sztywność opony oraz większą powierzchnię kontaktu z podłożem, czego rezultatem jest bardziej płynna jazda. Opona VREDESTEIN COMTRAC 2 gwarantuje lepsze prowadzenie i wyższy komfort jazdy. Opona przez dłuższy czas zachowuje fabryczny owal. W wewnętrznej budowie opony wykorzystano stalowe opasania pod bieżnikiem. Zwiększają one wytrzymałość opony. Aby utrzymać ich właściwy kształt zastosowano spiralne, bezłączeniowe przekładki nylonowe. Opona nawet przy wysokich prędkościach zapewnia precyzyjne sterowanie. W oponie VREDESTEIN COMTRAC 2 wykorzystano również technologię, która polega na optymalizowaniu kształtu osnowy w zależności od warunków pracy. Uzyskano równomierne naciski, niższe zużycie paliwa oraz dłuższe przebiegi.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 70 / R15C
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H