OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Nowością na sezon letni 2021 z firmy Vredestein jest bieżnik Ultrac. Vredestein ULTRAC to opona zupełnie nowej konstrukcji i składzie mieszanki opracowana od nowa. Opony zostały opracowane z myślą o bezpieczeństwie i komforcie jazdy. Doskonałą przyczepność i krótką drogę hamowania osiągnięto dzięki zastosowaniu unikalnej, zwiększającej przyczepność żywicy i zastosowaniu komputerowo testowanych lameli w profilu bieżnika.
- Asymetryczny profil i zoptymalizowana powierzchnia styku z podłożem zapewniają doskonałą kontrolę podczas jazdy oraz niezawodność reakcji na układ kierowniczy. Zastosowanie pięciu energooszczędnych ulepszeń mieszanki w bieżniku, podstawie bieżnika, ściance bocznej, szkielecie i taśmie konturu oraz zoptymalizowana geometria opon ograniczają stratę energii o 16% i zapewniają niskie opory toczenia, przekładające się na niższe zużycie paliwa, przy jednoczesnym zachowaniu przyczepności na mokrej nawierzchni.
- Rynek cały czas zmierza w kierunku większych samochodów z coraz mocniejszymi silnikami. Auta z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, popularne hybrydy i wersje z napędem elektrycznym - wszystkie te modele charakteryzują się znaczną masą i mocą. W związku z tym firma wprowadza na rynek innowacyjne opony Vredestein Ultrac, pomagające zwiększyć osiągi samochodu przy jednoczesnym ograniczeniu emisji CO₂.
- Vredestein opracował nowe opony letnie klasy premium Vredestein Ultrac. Ogumienie przeznaczone jest do samochodów klasy kompaktowej, średniej, wyższej oraz typu SUV, 4x4 i powstało w oparciu o zaawansowane technologie opracowane przez dział badawczo-rozwojowy firmy. Bieżnik opony został zaprojektowany przez włoskiego projektanta Giugiaro.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 50 / R18
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII