KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

Sailun
TERRAMAX M/T
index prędkości:
Q - max 160 km/h
index nośności:
113 - max 1150 kg
gwarancja:
10 lat od daty zakupu
efektywność paliwowa:
przyczepność na mokrej nawierzchni:
zewnętrzny hałas toczenia:
0
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 700zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Od utworzenia firmy Sailun w 2002 roku firma łączy wiedze techniczną z nowościami technologicznymi i badaniami rozwijając projekty i produkcję opon klasy światowej dla wszystkich typów pojazdów. Firma zatrudnia międzynarodowy zespół, który dostarcza informacji o zapotrzebowaniach kierowców ze wszystkich kontynentów i produkuje opony zgodne z ich wymaganiami. Są to zwykle opony klasy ekonomicznej charakteryzujące się bardzo wysoką jakością.

- SAILUN TERRAMAX M/T to letnia opony klasy średniej. Jest to produkt przeznaczony dla kierowców wymagających bardzo wysokich właściwości trakcyjnych w terenie. Opona została zaprojektowana do dużych, mocnych samochodów terenowych. Mocna rzeźba składa się z dużych bloków, co w połączeniu z wielowarstwową konstrukcją zapewnia znaczną odporność na uszkodzenia mechaniczne.

- SAILUN TERRAMAX M/T to jej godna następczyni wyposażona w nowoczesny bieżnik. Powstał on w oparciu o konstrukcje wykorzystywane w oponach takich jak SAILUN TERRAMAX M/T. Wewnętrzna konstrukcja opony SAILUN TERRAMAX M/T złożona jest z kilku warstw wzmocnionej osnowy. Poprawiony kształt stopki gwarantuje lepsze przyleganie do rantu felgi.

- Bieżnik składa się w znacznej części z grubych klocków barkowych. Dzięki nim opona zapewnia dobra przyczepność podczas jazdy w koleinach oraz na błotnistym podłożu przy obniżonym ciśnieniu. Dodatkową ilość ostrych krawędzi uzyskano poprzez usytuowanie klocków tak aby wychodziły poza obrys opony. Jest to równocześnie ochrona przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 35 / 12.5 / R15
BFGoodrich
MUD TERRAIN T/A KM3
index prędkości:
Q - max 160 km/h
index nośności:
113 - max 1150 kg
gwarancja:
2 lata od daty zakupu
parametry:
0
BRAK
OPINII
cena: 1179zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H