OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Michelin Latitude Sport 3 to opony letnie klasy premium (wysokiej). Model Latitude Sport koncernu Michelin jest specjalnie zaprojektowany do najnowocześniejszych samochodów z napędem na cztery koła o sportowym charakterze. Opona musi sprostać wysokim wymaganiom, jakie stawiają nowoczesne samochody o znacznych mocach silnika. Klasa SUV jest jedną z najszybciej rozwijających się w branży motoryzacyjnej, producenci opon nieustannie staja przed nowymi wyzwaniami.
- Asymetryczny bieżnik opony Michelin Latitude Sport został podzielony na dwie części, które różnią się miedzy sobą funkcją oraz rodzajem mieszanki, z której zostały zbudowane. Obie strefy opony Michelin Latitude Sport 3 mają za zadanie poprawiać trakcję, jednak ta zewnętrzna, z dodatkiem komponentu krzemionkowo węglowego, odpowiada za suche nawierzchnie, a wewnętrzna, z wysoka zawartością krzemionki, za mokre. Wspomagana jest ona przez szerokie, obwodowe rowki i poprzeczne nacięcia, które odprowadzając wodę spod powierzchni opony, mają zapewniać odpowiednią przyczepność, nawet na powierzchni pokrytej warstwą wody, i minimalizować ryzyko zaistnienia zjawiska aquaplaningu.
- Duże bloki położone w strefie barkowej wraz z centralnym żebrem są odpowiedzialne za utrzymanie optymalnej sterowności i wzmocnienie reakcji układu kierowniczego podczas skręcania. Problem, z którym musieli zmierzyć się inżynierowie Michelin polegał na tym, jak przy tak dużej masie pojazdu i prędkościach, które on rozwija, uniknąć odkształceń opony. Zaproponowanym rozwiązaniem są dwa rodzaje opasania: „oskrzydlające”, które ma za zadanie maksymalizować powierzchnię styku opony z nawierzchnią oraz „o zmiennej gęstości”, które wyrównuje rozkład sił działających na bieżnik, co ma skutkować ograniczeniem odkształceń i równomiernym zużyciem. W budowie wewnętrznej opony Michelin Latitude Sport uwzględniono dwa stalowe pasy, wzmocnione dodatkowo aramidowo – nylonowym opasaniem. Mają one poprawiać wytrzymałość opony i podnosić komfort jazdy.
- Opony Michelin Latitude Sport 3 to letnie opony najwyższej klasy, przeznaczone do samochodów z napędem na dwie osie. W niektórych wersjach rozmiarowych opony Michelin Latitude Sport zastosowano dodatkowe wzmocnienie (XL). Opona Michelin Latitude została stworzona specjalnie dla bardzo wymagających kierowców. Produkt polecany jest dla nowoczesnych samochodów klasy SUV.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 295 / 35 / R21
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII