OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Kierowcy jeżdżący na zróżnicowanych trasach potrzebują opon zapewniających wydajność w każdych warunkach: na mokrych nawierzchniach, w korkach, podczas nagłego hamowania, a także przyspieszeń na drogach szybkiego ruchu. Potrzebują opon, na których zawsze mogą polegać. Nowe opony Firestone Roadhawk zostały poddane testom przez największy niezależny instytut TÜV SÜD i otrzymały prestiżowy certyfikat TÜV SÜD.
- Opona osobowa Firestone Roadhawk 2 przeznaczona jest dla kierowców, którzy używają auta na co dzień, na różnych trasach. Ogumienie ma zapewniać optymalne osiągi w różnych warunkach: na suchej i mokrej drodze, przy nagłych hamowaniu, itp.
- Nowy wzór bieżnika oraz specjalne komponenty zastosowanej mieszanki pozwoliły oponom Firestone Roadhawk 2 osiągnąć najwyższy z możliwych poziomów przyczepności na mokrej nawierzchni. Opony mogą pochwalić się klasą A na unijnych etykietach, która informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni. Poziom A oznacza zaś najwyższą wydajność w danej klasie opon. Tym samym Firestone Roadhawk 2 pobiły wiele innych marek opon z sektora premium.
- Specjalnie zaprojektowany bieżnik oraz zastosowana mieszanka gumowa mają gwarantować wydajność i bezpieczeństwo każdego dnia. Opona charakteryzuje się wyjątkowo dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni oraz krótką drogą hamowania na suchej nawierzchni. Ponadto model powstał na bazie lekkiego karkasu, który sprzyja niskim oporom toczenia i pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 50 / R19
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII