OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opony Kumho pochodzą z Korei Południowej. Nazwa ogumienia w języku koreańskim oznacza "jasne jezioro". Firma na początku swojej działalności występowała pod nazwą Samyang Tire, dopiero pod koniec lat 70-tych zmieniła nazwę na dzisiejszą Kumho. Na początku lat 90 Kumho wszedł na rynek z ogumieniem typu high performance. Firma, aby zapewnić konsumentów, że ich opony są dobrej jakości, dostarczyła ogumienie na Rajd Paryż Dakar, a od roku 2000 również do Formuły 3. Obecnie ogumienie marki znajduje się w pierwszej dziesiątce producentów opon na świecie. Firma oprócz wyrobów Kumho, produkuje opony Marshal, a także jest właścicielem Daehan Tire pochodzącej z Korei Południowej.
- KUMHO ECOWING ES31 to letnia opona klasy średniej Model ES31 koncernu KUMHO polecany jest w szczególności do samochodów kompaktowych i miejskich. Zapewnia krótszą drogę hamowania i bardzo dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dzięki odpowiedniej rzeźbie bieżnika opona KUMHO ECOWING ES31 oferuje dobre własności trakcyjne, szczególnie na zakrętach oraz wysokie przebiegi.
- Opona posiada solidny asymetryczny bieżnik, który sprawdza się w każdych warunkach atmosferycznych. Sztywne obwodowe żebra bieżnika skracają drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. W porównaniu do swojej poprzedniczki odcinek drogi hamowania zmniejszył się nawet o jedną długość samochodu. Żebra opony zapewniają również precyzyjne prowadzenie oraz stabilność kierunkową. Zewnętrzny bark został wyposażony w specjalne nacięcia. Zwiększają one trakcję na mokrej nawierzchni, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. W środkowej części bieżnika znajdują się szerokie kanały obwodowe, a na wewnętrznym barku ukośne nacięcia. Taka rzeźba umożliwia sprawne odprowadzanie wody oraz redukcję zjawiska aquaplaningu. Do produkcji opony wykorzystano specjalną mieszankę gumową z wzbogaconą krzemionką. Opona jest wytrzymała. Zmniejszono również opory toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Przebiegi nowej opony znacznie się wydłużyły.
- Dzięki optymalnemu rozłożeniu nacisków i mocnym barkom zewnętrznym zredukowano poziom hałasu. KUMHO ECOWING ES31 zapewnia cichą i komfortową jazdę. Opona uzyskała wysokie noty w wielu testach.
- KUMHO ECOWING ES31 to letnia opona dla samochodów osobowych. Szczególnie polecana jest użytkownikom kompaktowych oraz innych aut średniej wielkości. Bardzo dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji. Jest to produkt wysoce ekonomiczny. Opona KUMHO ECOWING ES31 sprawdza się zarówno w ruchu miejskim jak i poza nim.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 175 / 60 / R15
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII