OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Nowa PremiumContact 6 z powodzeniem wypełnia lukę pomiędzy ogumieniem do samochodów sportowych a oponami do aut klasy średniej i luksusowych. Podczas projektowania tego modelu inżynierowie Continental skoncentrowali się przede wszystkim na stworzeniu ogumienia, które zagwarantuje bezpieczeństwo bez kompromisów i pewność prowadzenia w całym cyklu życia opony, a także nada sportowy charakter każdemu pojazdowi. Model stopniowo będzie zastępował docenione przez kierowców i ekspertów opony ContiPremiumContact 5 oraz ContiSportContact 5.
- Dzięki innowacyjnej mieszance siliki i rewolucyjnej technologii bieżnika nowa letnia opona Continental zapewnia lepsze właściwości prowadzenia, a także zmniejszoną emisję hałasu (redukcja o 1 dB). Łańcuchy polimerów w mieszance zapewniają lepszy kontakt ogumienia z nawierzchnią oraz wyższą trwałość bieżnika, dzięki czemu przebieg został wydłużony o ponad 15 procent. Jednocześnie PremiumContact 6 gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzony kategorią “A” w hamowaniu na mokrej nawierzchni – dla wszystkich rozmiarów, we wszystkich segmentach pojazdów.
- Nowa letnia opona PremiumContact 6, mimo iż trafiła na rynek dopiero na początku 2017 roku, już zwyciężyła w teście opon przeprowadzonym przez niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Bild. Spośród 52 testowanych modeli w rozmiarze 225/50 R17, ogumienie Continental uzyskało najlepsze wyniki w hamowaniu zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 295 / 45 / R20
OPINII