OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Od utworzenia firmy FORTUNE w 2002 roku firma łączy wiedze techniczną z nowościami technologicznymi i badaniami rozwijając projekty i produkcję opon klasy światowej dla wszystkich typów pojazdów. Opony FORTUNE to opony do ciężarówek, do samochodów osobowych, a także dostawczych i samochodów z napędem na cztery koła. Dzisiaj opony te znajdują się na wszystkich głównych rynkach obu Ameryk, Europy, Azji i Afryki. Firma zatrudnia międzynarodowy zespół, który dostarcza informacji o preferencjach i oczekiwaniach kierowców ze wszystkich kontynentów i produkuje opony zgodne z ich wymaganiami. Są to zwykle opony klasy ekonomicznej charakteryzujące się bardzo wysoką jakością.
- Opona FORTUNE FSR303 jest przeznaczona na sezon letni. Produkt zaliczany jest do klasy ekonomicznej. W porównaniu ze swoją poprzedniczką opona FORTUNE FSR303 zapewnia krótszą drogę hamowania zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni, lepszą przyczepność oraz stabilność jazdy. Dzięki zastosowaniu nowego wzoru bieżnika poprawiono bezpieczeństwo jazdy przy wyższych prędkościach.
- FORTUNE FSR303 to nowoczesna opona letnia gwarantująca wysokie parametry trakcyjne. Zastosowano w niej bieżnik podzielony na dwie części. Na zewnętrznej krawędzi umieszczono solidne, szerokie bloki bieżnika. Zapewniają one odpowiednią przyczepność szczególnie podczas pokonywania ostrych zakrętów na suchej nawierzchni. Lepszy kontakt zewnętrznej krawędzi z podłożem zapewnia szybsze reakcje na ruchy kierownicy. Wewnętrzna krawędź opony została wyposażona w większą ilość bloków, które dodatkowo posiadają specjalne nacięcia. Taka rzeźba umożliwia szybsze odprowadzanie wody. Dzięki temu opona ma stały kontakt z podłożem, zapewnia wysoką przyczepność na mokrej drodze i zmniejsza ryzyko aquaplaningu. Środkowa część bieżnika opony posiada żebro obwodowe. Dzięki niemu opona FORTUNE FSR303 charakteryzuje się komfortową i stabilną jazdą na wprost. Dodatkowo płaski, przylegający do nawierzchni kontur zapewnia krótką drogę hamowania zarówno na suchej, jak i na mokrej drodze.
- Do produkcji FORTUNE FSR303 zastosowano dodatek krzemionki. Zmniejszono w ten sposób opory toczenia, co ma istotny wpływ na równomierne rozłożenie nacisków w oponie i wysoki komfort jazdy. Poza kwestią bezpieczeństwa w trakcie użytkowania, konstruktorzy firmy FORTUNE zwrócili również uwagę na poprawienie kwestii ekonomicznej. Płaski kontur i twardsza mieszanka sprawiają, że bieżnik zużywa się powoli i równomiernie.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 70 / R16
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H