OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Michelin PILOT SPORT 4 S to najnowsza opona z gamy producenta. Opona opracowana we współpracy z konstruktorami prestiżowych marek i na podstawie doświadczeń ze sportów motorowych. Michelin Pilot Sport 4 S, zastępujący w gamie model Pilot Super Sport, czerpie rozwiązania prosto ze sportu samochodowego, w który Michelin jest mocno zaangażowany na całym świecie – m.in. w wyścigi wytrzymałościowe WEC, na czele z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, rajdy WRC czy Formułę E.
- Wspaniała sterowność i wysoka reakcyjność
- Technologia „dynamic response” to aramidowo-nylonowe opasanie zapewniające precyzyjne przenoszenie reakcji kierowcy na drogę. Ultra-reakcyjny wzór bieżnika nieustannie dostosowuje się do drogi, optymalizując powierzchnię styku z nawierzchnią
- Doskonała przyczepność i hamowanie dzięki nowej mieszance gumy z udziałem elastomerów funkcjonalnych i krzemionki. Szerokie i głębokie kanały wzdłużne optymalnie odprowadzają wodę. W testach przeprowadzonych przez niezależną organizację TÜV SÜD w Niemczech, opona Michelin Pilot Sport 4 S pokonała najwyższe produkty premium konkurencji w różnych kategoriach osiągów: droga hamowania na mokrej nawierzchni, droga hamowania na suchej nawierzchni oraz czas okrążenia.
- Opona Pilot Sport 4 S została stworzona z myślą o popularnych samochodach osobowych i sportowych autach. Jej zaletą jest ultrareakcyjny bieżnik reagujący na zmianę kierunku jazdy i bardzo szybko dostosowujący się do nawierzchni. Dzięki temu prowadzenie auta jest precyzyjne i bezpieczne.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 275 / 40 / R22
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII