KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

Fulda
SPORTCONTROL
index prędkości:
V - max 240 km/h
index nośności:
83 - max 487 kg
gwarancja:
5 lat od daty zakupu
efektywność paliwowa:
D
przyczepność na mokrej nawierzchni:
C
zewnętrzny hałas toczenia:
70
rok produkcji:
2024
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 380zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Fulda wprowadziła na rynek letnią oponę Ultra High Performance (UHP) – SportControl. Nowa opona Fulda SportControl pozwala na jazdę sportową, dzięki zastosowaniu konstrukcji z progresywnymi blokami bieżnika.

- Mieszanka na bazie krzemionki oraz system rowkowania zapewniają zwiększoną przyczepność oraz skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Nowoczesny, lekki karkas redukuje opory toczenia, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla.

- W oponie Fulda SportControl zastosowano nowoczesną konstrukcję, która wykorzystuje progresywne bloki na całej szerokości bieżnika, zapewniające odpowiednią sztywność oraz optymalny rozkład sił pomiędzy oponą a drogą. Tym samym opona oferuje kierowcom bardzo dobrą przyczepność i łatwość prowadzenia, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy z wysokimi prędkościami. Rzeźba bieżnika zoptymalizowana została pod kątem równomiernego zużywania się opony na całej powierzchni. Dzięki temu opona pracuje płynniej i ciszej oraz ma większą żywotność.

- Prowadząca niezależne testy niemiecka organizacja TUV SÜD Automotive testowała opony Fulda SportControl w listopadzie 2011 roku. Nowa opona Fuldy uzyskała dobre wyniki, tj. średnio o 3 metry krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni i średnio o 14 proc. lepszy wynik w kategorii „opory toczenia” w stosunku do konkurencyjnych opon.

- FULDA SPORTCONTROL to pewne prowadzenie na mokrych i suchych nawierzchniach niezależnie od prędkości. Opona przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach klasy średniej i wysokiej.
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 205 / 45 / R16
MIRAGE
MR-182
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
87 - max 545 kg
gwarancja:
3 lata od daty zakupu
parametry:
D
C
72
BRAK
OPINII
cena: 214zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H
Nexen
NFERA PRIMUS
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
87 - max 545 kg
gwarancja:
5 lat od daty zakupu
parametry:
C
A
70
BRAK
OPINII
cena: 336zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H
Riken
ROAD PERFORMANCE
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
87 - max 545 kg
gwarancja:
5 lat od daty zakupu
parametry:
C
C
71
BRAK
OPINII
cena: 231zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H
Vredestein
ULTRAC
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
87 - max 545 kg
gwarancja:
3 lata od daty zakupu
parametry:
C
A
69
BRAK
OPINII
cena: 377zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H
Vredestein
ULTRAC
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
87 - max 545 kg
gwarancja:
3 lata od daty zakupu
parametry:
C
A
69
BRAK
OPINII
cena: 440zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H
Nexen
NFERA PRIMUS
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
87 - max 545 kg
gwarancja:
5 lat od daty zakupu
parametry:
C
A
70
BRAK
OPINII
cena: 313zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H