OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona KUMHO KL33 posiada konstrukcję radialną, bezdętkową. Składa się z dwóch wkładek nośnych oplotu, dwóch wkładek zderzakowych ze stalowego kordu, trzeciej wkładki zderzakowej, która jest nawinięta w kształcie spirali oraz wzmocnionej części bocznej. Profil opony jest zoptymalizowany do równomiernego rozłożenia nacisku mierniczego. To pomaga równomiernie zużywać bieżnik na całej jego szerokości, umożliwia dobrą wydajność na drodze i wysokie bezpieczeństwo jazdy. W części obrzeża jest osadzona nawinięta lina. Wkładki oplotu są zafiksowane przez wypełnienie gumowe.
- W oponie zastosowano nowy system gumowania oplotu i zderzaków. Użyto wzmocnionej konstrukcji części bocznej z występami i odwrotnie - plastycznie uformowanego wizerunku produktu. Ramię, część boczna i obrzeże posiada na obwodzie gumowe występy stanowiące ochronę przeciw przebiciom przede wszystkim podczas jazdy po drogach leśnych i w trudnych warunkach. W oponie KUMHO KL33 została zastosowana mieszanka gumowa z optymalnymi własnościami zapewniającymi dobrą wydajność kilometrową.
- Konfiguracja symetrycznej rzeźby bieżnika zapewnia walory charakterystyczne dla tego typu bieżnika, tj. wysoki komfort jazdy, bezpieczeństwo, dobre własności rozruchowe, odporność na zużycie, niezwykłą zdolność samooczyszczenia i wspaniałą stabilność kierunkową na drodze i w terenie.
- Pojazd nie traci przyczepności na mokrej nawierzchni zarówno podczas jazdy na wprost, jak i na ostrych zakrętach. Opony KUMHO KL33 sprawdzają się nawet w ekstremalnych sytuacjach na drodze o każdej porze roku. Dodatkowym atutem opony jest oznaczenie M+S (MUD+SNOW) oznaczające możliwość użytkowania w każdych warunkach pogodowych, jednakże opony nie posiadają symbolu opony zimowej 3PMSF.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 265 / 60 / R18
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII