OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Hankook RA33 to opona klasy High Performance (HP). Zapewnia szybką i dynamiczną jazdę bez względu na warunki atmosferyczne. Wyposażono ją w sportowy, asymetryczny bieżnik, który posiada wydzielone strefy. Każda z nich spełnia inną funkcje. Opona została wykonana z wysokiej jakości materiałów. Bieżnik opony Hankook RA33 posiada warstwową strukturę, która gwarantuje wytrzymałość oraz zabezpieczenie przed przebiciem. Mieszanka gumowa została wzbogacona dodatkiem krzemionki, która przyczynia się do zwiększenia przebiegów oraz redukcji oporów toczenia. Substancja poprawia również przyczepność opony na suchej i mokrej drodze. Klocki opony w centralnej strefie mają prosty kształt i ostre krawędzie. Dwa żebra ustawione są zgodnie z kierunkiem toczenia, dzięki czemu zwiększają bezpieczeństwo na mokrej drodze. Proste, wzdłużne kanały odprowadzają wodę z powierzchni bieżnika na boki, dzięki czemu opona ma stały kontakt z podłoże. Liczne nacięcia na klockach bieżnika gwarantują wysoką przyczepność, kierowalność oraz krótką drogę hamowania.
- Solidne barki opony mają za zadanie stabilizować trakcję. Gwarantują również odpowiednie rozłożenie nacisków oraz przyczepność boczną. Bloki barków tworzą zwartą strukturę. Uzyskano w ten sposób niższy poziom hałasu. Nacięcia chronią również krawędzie opony przed uszkodzeniem i poprawiają sterowanie na nierównej nawierzchni, np. podczas jazdy w koleinach. Dodatkowym atutem opony jest jej atrakcyjna i agresywna rzeźba, która poprawia wygląd każdego samochodu i gwarantuje sportowy design.
- Opona Hankook RA33 to produkt przeznaczony na sezon letni z możliwością użytkowania podczas lekkich opadów śniegu co podkreśla oznaczenie M+S na boku opony. Stworzona jest dla samochodów z napędem na cztery koła segmentu SUV. Szczególnie polecana jest dla luksusowych aut o dużych mocach, które osiągają wysokie prędkości. Dodatkowym atutem opony jest niska emisja hałasu i wyższy komfort podróżowania.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 50 / R20
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H