OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona Dueler H/P Sport została skonstruowana z myślą o nowoczesnych pojazdach z napędem na cztery koła, SUV-ach i podmiejskich kombi. Posiada asymetryczną budowę dwóch środkowych żeber, wzdłuż których biegną szerokie klocki części centralnej. Zapewniają one optymalne prowadzenie przy pokonywaniu zakrętów oraz dobrze wspomagają hamowanie niezależnie od nawierzchni. Bieżnik Dueler H/P Sport wykonano z mieszanki gumowej o wysokiej zawartości krzemionki, która zmniejsza generację ciepła. Z kolei wzmocniona konstrukcja wewnętrzna, oparta na podwójnym stalowym opasaniu wzmocnionym warstwą nylonu, pozwala pokonywać zakręty z dużą prędkością i podróżować ze zwiększonym obciążeniem.
- Opona Bridgestone Dueler Sport H/P bezapelacyjnie zasługuje na swoją nazwę High Performance, przewodząc w rozmaitych rankingach oraz letnich testach porównawczych opon do SUV-ów, w którym zbadano czołowe marki opon 4x4. Pod lupę wzięto przede wszystkim takie parametry jak jakość prowadzenia, hamowanie na suchym i mokrym podłożu, odporność na aquaplanning, opory toczenia oraz poziom generowanego hałasu.
- Testy opon udowodniły, że opona Dueler H/P Sport odznacza się szczególnie dobrymi osiągami na drodze. W tej kategorii opona zdobyła najwięcej punktów i była jedyną, która otrzymała maksymalną ocenę w zakresie przyczepności bocznej w testach na macie poślizgowej. Według czasopisma Auto Zeitung Dueler jest „przekonującą oponą o zrównoważonym charakterze”. W kategorii osiągów na drodze oraz na mokrych i suchych nawierzchniach, otrzymała ona najwyższą notę „bardzo polecana”. Opona zyskała także bardzo pochlebne opinie zarówno producentów samochodów, jak i samych kierowców.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 315 / 35 / R20
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII