KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

Sailun
TERRAMAX CVR
index prędkości:
S - max 180 km/h
index nośności:
102 - max 850 kg
gwarancja:
10 lat od daty zakupu
efektywność paliwowa:
C
przyczepność na mokrej nawierzchni:
D
zewnętrzny hałas toczenia:
71
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 289zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Od utworzenia firmy Sailun w 2002 roku firma łączy wiedze techniczną z nowościami technologicznymi i badaniami rozwijając projekty i produkcję opon klasy światowej dla wszystkich typów pojazdów. Firma zatrudnia międzynarodowy zespół, który dostarcza informacji o zapotrzebowaniach kierowców ze wszystkich kontynentów i produkuje opony zgodne z ich wymaganiami. Są to zwykle opony klasy ekonomicznej charakteryzujące się bardzo wysoką jakością.

- Opona SAILUN TERRAMAX CVR tak samo jak pozostałe produkty tej marki spełnia wysokie standardy bezpieczeństwa. Inżynierowie zaprojektowali bardzo mocną konstrukcję, która sprawdza się w zróżnicowanych warunkach. Jedną z zalet tego modelu jest szybka i bezpieczna reakcja na ruchy kierownicy umożliwiająca precyzyjne prowadzenie. System żłobień znajdujących się w centralnej części opony TERRAMAX CVR zapewnia doskonałe przeniesienie ruchów wprost na drogę. Umożliwia to wykonywanie dynamicznych manewrów przy wysokich prędkościach, na przykład podczas wyprzedzania. Układ bloczków w centralnej części opony równomiernie rozprowadza naciski. Opona zużywa się równomiernie.

- Oponę TERRAMAX CVR wyposażono również w zróżnicowaną ilość bloków bieżnika na środku i na czole opony. Umieszczono na nich specjalne lamele układające się we wzór, który podzielił powierzchnię opony na kilka segmentów. Tym sposobem rozproszono hałas i zwiększono komfort akustyczny w czasie jazdy. Również na mokrej nawierzchni opona SAILUN TERRAMAX CVR zachowuje wysokie właściwości trakcyjne. Dzięki specjalnemu wymodelowaniu działa szybko i sprawnie zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa. Pojazd nie traci przyczepności na mokrej nawierzchni zarówno podczas jazdy na wprost, jak i na ostrych zakrętach.

- Opona TERRAMAX CVR jest przeznaczona do pojazdów typu SUV oraz innych aut z napędem na cztery koła. Nowoczesna rzeźba bieżnika gwarantuje szybkie odprowadzanie wody. Wysokie parametry opony zapewniają odpowiednia przyczepność i odpowiednie parametry trakcyjne na suchej i mokrej nawierzchni. Dodatkowym atutem jest znaczek M+S oznaczający oponę całoroczną, która poradzi sobie na każdej nawierzchni.
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 225 / 75 / R15