OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Falken jest japońską marką opon, która należy do Ohtsu Tire & Rubber Company (część koncernu Sumitomo). Opony marki Falken są obecne na światowych rynkach od 1985 roku. W 1993 roku Falken zaprezentował pierwsze opony przeznaczone do sportowej jazdy i w produkcji takich specjalizuje się do dziś. Falken od lat obecny jest w sportach motorowych i odnosi w nich znaczące sukcesy. Opony japońskiej firmy dostarczane są do takich zawodów, jak The American Le Mans Series ALMS, Formula Drift Series, D1 Grand Prix czy British Drift Championship. Falken jest także jedną z wiodących marek opon w drifcie. - Opony Falken stają się coraz popularniejsze wśród polskich kierowców. Zaskakują niezwykłością stylistyczną i rozlicznymi walorami technicznymi, zadowalającymi najwybredniejszych użytkowników najlepszych samochodów. Współpraca japońskiej firmy Falken ze światowym koncernem oponiarskim Goodyear, którego Falken jest częścią, z każdym nowym modelem potwierdza korzyści, jakie są udziałem użytkowników opon. Model Falken HS-449, opony skonstruowanej i wyprodukowanej do jazdy w każdych warunkach zimowych, jest tego najlepszym przykładem. Japoński producent Falken pokazał swoją nową oponę całoroczną Euroall Season AS210 na targach The Tire Cologne w Niemczech. Zastąpi ona poprzedni model Euroall Season AS200. - Opony całoroczne cieszą się teraz dużą popularnością. Jak wcześniej Bridgestone i Hankook, tak teraz firma Falken zaprezentowała swoją nową oponę wielosezonową dla samochodów osobowych i SUV-ów. Jako następczyni AS200, opona Euroall Season AS210 ma być skuteczniejsza niż jej poprzedniczka, szczególnie na mokrej nawierzchni. - Rowki bieżnika w kształcie litery V zostały pogłębione, co pozwala oponie AS210 skuteczniej odprowadzać nadmiar wody. Nowość tę wprowadzono również w celu optymalizacji osiągów opony w zakresie prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni. Według firmy Falken nowa opona zapobiega aquaplaningowi o 8% skuteczniej niż jej poprzedniczka. Także efektywność hamowania na mokrej nawierzchni ma być o 6% wyższa. Podczas jazdy lamele mają ustawiać się zgodnie z kierunkiem trakcji. Ich zadaniem jest również przenoszenie większej siły na podłoże, aby zapewnić oponie AS210 lepszą przyczepność na wszystkich nawierzchniach. Wielokierunkowe lamele usprawniają hamowanie na różnych rodzajach dróg, szczególnie zaśnieżonych. - Mieszanka gumowa wykorzystuje technologię „Advanced 4D Nano Design” stosowaną już w innych oponach tej marki. Ma ona sprzyjać interakcjom między poszczególnymi składnikami mieszanki na poziomie nanoskopowym i kłaść nacisk na przyczepność. Nowa guma ma także wydłużyć przebieg opony Euroall Season AS210
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 205 / 55 / R19
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII