OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona całoroczna Solus HA31 firmy Kumho zyskała godną pozazdroszczenia reputację zarówno w samochodach osobowych, jak i SUV-ach. Niemniej jednak jego następca, nowo wprowadzony w 2020 roku Solus HA32, jest lepszy niemal pod każdym względem, szczycąc się o 15 procent lepszą przyczepnością na mokrej nawierzchni oraz o 10 procent lepszym prowadzeniem i hamowaniem na mokrej i suchej nawierzchni.
- KUMHO SOLUS HA32 to połączenie technologii opon zimowych i letnich – do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.
- Technologia Weather Reactive opracowana przez KUMHO umożliwia oponom SOLUS HA32 adaptację do zmian pór roku. Unikatowa technologia SmartTRED obejmuje specjalnie zaprojektowane strefy bieżnika przystosowujące zachowanie opony do aktualnych warunków na drodze.
- Przejedź więcej przy mniejszym zużyciu paliwa dzięki oponie o mniejszych oporach toczenia. Ponadto w oponie KUMHO SOLUS HA32 zastosowano mieszankę zoptymalizowaną pod kątem pracy we wszystkich warunkach pogodowych oraz bardziej płaski profil zapewniający równomierne rozłożenie nacisku.
- Nowa opona Kumho Solus HA32, że zapewniła sobie jedno z trzech najwyższych na świecie wyróżnień za wzornictwo (The Red Dot Design Award) jeszcze przed jego wypuszczeniem na rynek europejski. Najnowocześniejsza mieszanka opony i zygzakowaty wzór bieżnika w kształcie litery V są przede wszystkim odpowiedzialne za znaczną poprawę właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni, co zapewniło jej godną pozazdroszczenia etykietę klasy B w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Inne cechy, takie jak trójwymiarowe zazębiające się lamele, zapewniają imponujące prowadzenie w każdych warunkach - nie tylko w śniegu, lodzie czy błocie pośniegowym.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 205 / 55 / R19
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII