OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Nokian WR SUV 4 to mistrz przyczepności a zastosowane wyjątkowe innowacje umożliwiają bezpieczne i zrównoważone prowadzenie zarówno na mokrych, jak i ośnieżonych nawierzchniach.Nowoczesna technologia Alpine Sense Grip zastosowana w oponach WR SUV 4 zapewnia doskonałą przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym, a także bardziej przewidywalne zachowanie auta zarówno w warunkach górskiej zimy jak i w nieco łagodniejszych warunkach. Jest to odpowiedź na potrzeby kierowców, które zdiagnozowano w przeprowadzonej przez Nokian Tyres ankiecie.
- Dobra przyczepność i pewne prowadzenie zimą to według prawie 70% respondentów najważniejsze właściwości ogumienia. Obecnie zimowa pogoda w Europie Środkowej przynosi zarówno śnieżyce, jak i okresy deszczowe oraz suche. Opona WR SUV 4 została zaprojektowana przy uwzględnieniu zmieniającej się pogody i stanowi kwintesencję doświadczenia Nokian Tyres: jest ekologiczną, wysokiej jakości oponą, która radzi sobie doskonale ze zmieniającymi się warunkami. Bezkompromisowa opona zimowa reprezentuje nową generację, zastępującą Nokian WR SUV 3, zwycięzcę wielu testów porównawczych w magazynach motoryzacyjnych.Przypominająca strzałę opona WR SUV 4 to prawdziwa opona zimowa, zapewniająca zrównoważone prowadzenie i absolutną przyczepność w warunkach prawdziwej zimy, czyli podczas jazdy po śniegu i błocie pośniegowym.
- Lata pracy Nokian Tyres i tysiące kilometrów przejechanych podczas testów potwierdzają to samo: wzór bieżnika kierunkowego to idealny wybór na zmienne warunki zimowe.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 50 / R20
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII