OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Continental wypuszcza nowość na sezon zimowy 2014/2015. Jesienią 2014 roku na rynku pojawi się nowa opona zimowa Winter Contact TS 850P. Ostatnia litera sugeruje, że mamy do czynienia z innym modelem. W stosunku do „zwykłej” TS 850, TS 850P to opona o wysokich osiągach przeznaczona do samochodów o dużej mocy. Dzięki nowej rzeźbie bieżnika, o większej ilości nacięć w stosunku do TS 850, poprawiono jej osiągi. O 5% lepiej wypada podczas jazdy na śniegu i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Największej poprawie (10%) uległ opór toczenia.
- Według szacunków ADAC ryzyko kolizji i wypadku na ośnieżonych i oblodzonych drogach jest aż sześciokrotnie wyższe niż latem. Dlatego kierowcy wybierając opony na zimę powinni brać pod uwagę te właściwości bieżnika, które gwarantują lepszą trakcję na drogach zimowych. Doskonale w trudnych warunkach pogodowych sprawdza się nowa ContiWinterContact TS 850 P, która dzięki zwiększonej o 20% ilości „gryzących” krawędzi bieżnika zapewnia lepszą przyczepność na ośnieżonych zakrętach oraz umożliwia skuteczne przenikanie warstwy wody pokrywającej lód.
- Wysoką jakość i skuteczność nowej opony Continental potwierdzają najnowsze testy zimówek ADAC, w których ContiWinterContact TS 850 P zajęła pierwsze miejsce. Eksperci ADAC docenili nie tylko doskonałą przyczepność opony na śniegu, ale również jej wytrzymałość oraz niskie opory toczenia.
- Projektując asymetryczny bieżnik nowej opony, inżynierowie Continental zastosowali ostre rowki, które zapewniają jej maksymalną ilość „gryzących” krawędzi. Podczas ruszania i hamowania ich liczba zwiększa się o 10%, a przy wchodzeniu w zakręty krawędzi jest już o 20% więcej. Dzięki temu opona lepiej przenika mikroskopijnie cienką warstwę cieczy znajdującej się na lodzie.
- Oszczędność paliwa, którą zapewni nam nawet najbardziej ekonomiczny bieżnik, stanowi zaledwie promil kosztów jakie możemy ponieść na naprawę auta, gdy nie zatrzymamy się w porę i uderzymy w samochód stojący przed nami. Dlatego wybierając nową oponę powinniśmy przede wszystkim brać pod uwagę kilkanaście parametrów bieżnika, które decydują o naszym bezpieczeństwie. Cennym źródłem informacji w tym zakresie są testy prowadzone przez niezależne instytuty badawcze oraz pisma motoryzacyjne, które analizują ok. 15 różnych właściwości opony.
- Lepsze prowadzenie pojazdu udało się osiągnąć poprzez zastosowanie sztywniejszego konturu bieżnika, który skuteczniej przenosi siły z krawędzi opony i samochód szybciej reaguje na ruch kierownicy. Niskie opory toczenia i redukcję zużycia paliwa zapewnia zastosowanie w okolicy styku opony z obręczą nowego związku krzemionki. Zapobiega on deformacji części konstrukcyjnych opony, dzięki czemu uzyskuje o 10% mniejsze opory toczenia od poprzedniego modelu marki Continental ContiWinterContact TS 850.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 50 / R20
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII