OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Od swojego założenia w 1945 Toyo Tire & Rubber Co., Ltd. zaangażowane było przede wszystkim w wytwarzanie i sprzedaż opon do samochodów, gumy przemysłowej, miękkich i sztywnych produktów poliuretanowych oraz gumy antywibracyjnej. Od początku nieustannie podbijało nowe rynki, dzięki wprowadzaniu innowacyjnych technologii i produktów. Firma TOYO rozprzestrzeniła się szeroko poza Japoński rynek. Teraz grupa TOYO TIRES działa w ponad 100 krajach i regionach jako dostawca unikalnych produktów i usług, które odpowiadają na najnowsze potrzeby klientów. Toyo R888R to letnia opona typu semi slick przeznaczona dla aut osobowych o dużych mocach silnika. Firma Toyo to niezależny producent, pochodzący z Azji, który specjalizuje się w produkcji opon z segmentu Ultra High Performance. Model Toyo R888R jest alternatywą dla starszego modelu Toyo PROXES R888. Poprawione właściwości trakcyjne przekładają się na szybszą jazdę co jednocześnie oznacza większe szanse na zwycięstwo w zawodach. Opona Toyo R888R to opona wyścigowa typu semi slick z homologacją drogową, która może być używana podczas codziennej eksploatacji. W porównaniu do modelu Toyo PROXES R888 poprawie uległy parametry jazdy na mokrej nawierzchni, trzymania bocznego podczas pokonywania zakrętów oraz zużycia bieznika. Opona Toyo R888R wyróżnia się agresywną rzeźbą, która gwarantuje wysokie osiągi. Producent nie objął gwarancją handlową modelu Toyo R888R ponieważ zaprojektowany został tylko do wyczynowego zastosowania.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 40 / R18
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H