OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Firma Nexen to koreański producent opon z ponad 60-letnią tradycją. Nazwa Nexen to połączenie dwóch słów: next i century, co oznacza następny wiek i doskonale oddaje ideały firmy w dążeniu do produkcji nowoczesnych opon. Producent nieustannie dąży do rozwoju i dostosowuje się do wymagań rynku, min. poprzez produkcję opon sportowych i do samochodów luksusowych, które są coraz bardziej popularne. Opony Nexen sprzedawane są w ponad 120 krajach na całych świecie.
- N'FERA Primus to nowa letnia opona klasy ekonomicznej przeznaczona do samochodów klasy średniej i wysokiej. Opona posiada symetryczny wzór bieżnika, dzięki któremu samochód zachowuje przyczepność na mokrej nawierzchni, co gwarantuje Ci bezpieczeństwo podczas deszczu. Zastosowana w oponie nowA mieszanka gumowa zapewnia wysoką przyczepność na suchej nawierzchni, co sprawi, że przejażdżki w suche, letnie dni staną się prawdziwą przyjemnością.
- Bieżnik opon N'FERA Primus, do produkcji którego wykorzystano najnowocześniejsze technologie komputerowe, złożony jest z szeregu wąskich rowków o asymetrycznym układzie. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby przede wszystkim gwarantować przyczepność do podłoża. Dotyczy to jazdy na suchej i mokrej drodze. Samochód z zamontowanymi oponami N'FERA Primus wykazuje najwyższy poziom sterowności oraz sprawności, kierowca natomiast cieszyć się może lekkim prowadzeniem, a także niskim oporem toczenia. Ostatni z wymienionych walorów w sposób oczywisty przyczynia się do uzyskiwania oszczędności, jako że spalanie paliwa oraz emisja dwutlenku węgla do atmosfery są niższe. Co ważne, bieżnik opon N'FERA Primus skutecznie odprowadza wodę oraz błoto spod kół, dzięki czemu prawdopodobieństwo wystąpienia potencjalnie niebezpiecznego zjawiska aquaplanningu jest mocno ograniczone.
- Poprawiono wytrzymałość na ścieranie oraz zredukowano opory toczenia co znacznie wpływa na spalanie paliwa w aucie. Centralne żebro zapewnia stabilizację samochodu w trakcie pokonywania ostrych zakrętów, co z pewnością poprawi Twój komfort i bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Nexen N'FERA Primus to opona, której parametry zadowolą klientów oczekujących produktu o optymalnych właściwościach w atrakcyjnej cenie.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 50 / R19
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII