OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- YOKOHAMA japoński producent opon klasy premium wprowadza na polski rynek nową oponę zimową W.drive V905. Model przeznaczony jest do SUV-ów i średniej wielkości aut osobowych, zapewnia znakomitą sterowalność i hamowanie na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, także przy dużych prędkościach.
- Najnowsza opona zimowa YOKOHAMY dostępna jest jednocześnie w Polsce i pozostałych krajach europejskich. Dedykowana samochodom wyczynowym, SUV-om i średnim autom osobowym jest następcą popularnego i docenianego modelu W. drive V902.Nowy model wyróżnia udoskonalona przyczepność i jeszcze lepsza trakcja na śniegu i lodzie, dzięki zmaksymalizowanemu efektowi krawędziowania – nowy układ lamelek sprawia, że opona posiada średnio o 29% więcej krawędzi niż W.drive V902.
- Opona W.drive V905 zapewnia stabilne prowadzenie podczas jazdy po oblodzonej i zaśnieżonej drodze dzięki nowym rozwiązaniom, takim jak wzmocniony bark, nowy wzór bieżnika czy udoskonalona mieszanka gumy, wykorzystująca elementy japońskiej technologii BluEarth. Innowacyjny skład mieszanki, z wykorzystaniem oleju pomarańczowego i mikrokrzemionki, gwarantuje bardzo dobre osiągi w szerszym wachlarzu temperatur, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, dzięki niskim oporom toczenia. Olejek pomarańczowy poprawia elastyczność gumy i zwiększa powierzchnię kontaktu bieżnika z nawierzchnią.
- Optymalne rozłożenie wypustek i rowków w 72-stopniowej, kierunkowej konstrukcji bieżnika W.drive V905 (szerokie rowki skośne i rozmieszczone pod różnym kątem rowki poprzeczne), zapewnia doskonałą trakcję na śniegu podczas manewrów, takich jak skręcanie i wychodzenie z poślizgu, a także doskonałe odprowadzenie wody i błota dzięki koncepcji See-Through. Opona zachowuje wysokie osiągi także na suchych nawierzchniach.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 315 / 35 / R20
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII